De Internationale

De Internationale

2.1 reviewscore • 13 reviews
A

Meest waardeloze reisverzekering

Ik kan iedereen afraden je bij de Internationale te verzekeren, dit is een zeer schimmig bedrijf ! Ik heb een doorlopende reisverzekering bij hun afgesloten en heb daar heel erg spijt van. Ik heb een ongeluk gehad in het buitenland en kwam in onvoorziene kosten te zitten. Na contact met de hulplijn ben ik naar huis moeten vliegen, ik moest extra kosten maken voor verblijf en een vliegticket. Normaal gesproken ben je hier verzekerd voor, maar ondanks dat het in de polis staat ben je dat dus niet ! Ik heb 3 maanden op een antwoord gewacht en kreeg niets toegestuurd, zelf druk erachter zetten kreeg ik een half antwoord ! Ik raad iedereen aan om een klacht in te dienen bij het KIFID ! Dit is echt een waardeloos bedrijf !

Ash 23 jan 2024
Reageer
B

Belabberde communicatie

De communicatie vanuit "de Internationale" is teleurstellend slecht!
Heb een reisverzekering bij hen afgesloten en probeer gemaakte schade bij hen te verhalen. Ze reageren totaal niet op mails/vragen en proberen je (uiteraard) eerst op alle mogelijke manieren af te wimpelen.
Ik zou deze verzekeraar niet aanraden aan anderen, qua prijs zijn ze goedkoop maar uiteindelijk is de service belabberd. Zo moet je een video opnemen om je eigen risico te verminderen

Bas 10 nov 2023
Reageer
K

Echt teleurstellend zijn ze

Al 5 jaar heb ik een doorlopende reisverzekering bij de internationale. Afgelopen reis naar indonesië is mijn telefoon gestolen en mijn horloge kapot gegaan. Ik heb bewijzen (o.a politieverklaring, reparatieverklaring producent) met ze gedeeld. Ik moest een video opnemen om alles toe te lichten, maar de internationale weigert om maar iets uit te betalen, omdat bol.com de oorzaak van het defect niet kan vaststellen, en de compensatie voor mijn telefoon negeren ze. Ik ben echt teleurgesteld in ze, ik voel me niet serieus genomen.

Kooijman 8 okt 2023
Reageer
L

Onredelijk toelatingsbeleid

Ondanks dat Independer hen als de beste keuze had aangewezen vanwege de prijs-kwaliteitverhouding, eindigde onze ervaring met De Internationale als een grote teleurstelling. Tijdens het aanvraagproces werden vragen gesteld over eventuele eerdere claims op rechtsbijstand in de afgelopen acht jaar. Aangezien ikzelf al ruim 20 jaar geen dergelijke verzekering had afgesloten, was mijn antwoord negatief. Tot onze verbazing werden we echter afgewezen. Zelfs na raadpleging van Stichting CIS om te controleren of er claims op mijn naam stonden, bleek dit niet het geval te zijn. Het bleek dat er vier jaar geleden een claim was ingediend op ons adres, maar deze was afkomstig van mijn zoon, die al 2,5 jaar elders woont. Dit betekent dat De Internationale wel graag premies int, maar er alles aan doet om mogelijke risico's uit te sluiten met een volkomen onredelijk toelatingsbeleid zonder behoorlijke verificatie.

Linda 25 aug 2023
Reageer
J

Trage en amateuristische verzekeraar

Mijn recente ervaring met deze verzekeraar was uiterst teleurstellend en ronduit frustrerend. Aanvankelijk hadden we een reisverzekering afgesloten voor een eenmalige reis, maar vanwege gewijzigde plannen moesten we onze dekking aanpassen voor een reis buiten Europa. In plaats van simpelweg extra kosten toe te voegen aan onze bestaande polis, werden we gedwongen om een volledig nieuwe betaling te doen, wat een omslachtige en onhandige procedure bleek te zijn.

Daarnaast hebben we tijdens onze vakantie schade gemeld op de dag van aankomst, namelijk op 2 augustus. Verbijsterend genoeg ontvingen we pas op 24 augustus een reactie op onze claim. Een vertraging van bijna drie weken is onaanvaardbaar en getuigt van een gebrek aan efficiëntie en klantgerichtheid.

Johan 24 aug 2023
Reageer
P

Slechte verzekeraar

Mijn ervaring met deze verzekeraar was ronduit slecht en frustrerend. Hoewel we onze verzekering bij De Internationale hadden afgesloten, verliepen de betalingen via Waerdse Verzekeringen, terwijl de service werd behandeld door Wil Stoop Assurantiën. Wil Stoop werkt weliswaar onder de vlag van Waerdse, maar het lijkt erop dat dit in feite drie afzonderlijke "bedrijven" zijn. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de kosten steeds hoger werden met deze complexe opzet.

Daarnaast bleek De Internationale praktisch onbereikbaar via de telefoon en werden e-mails beantwoord door Stoop, maar niemand leek precies te weten waar ze mee bezig waren. Dit gebrek aan communicatie en coördinatie maakte de hele ervaring uiterst onbevredigend.

Peter 4 aug 2023
Reageer
M

Verschrikkelijk bedrijf, biedt geen enkele hulp

Mijn ervaring met dit bedrijf begon al slecht bij het afsluiten van de reisverzekering. Ze weigerden de verzekering te verstrekken omdat ik ooit eerder gebruik had gemaakt van een reisverzekering, wat wettelijk niet eens is toegestaan.

Laat me een lijst maken van de nadelen van deze oplichters:

Onbereikbaar via telefoon. Je hebt een noodsituatie op vakantie en je kunt geen contact opnemen met je reisverzekering? Ongelofelijk!
Ze reageren pas NA DRIE weken op claims? Serieus, hoeveel werknemers hebben ze, twee? Ondertussen zit je in het buitenland volledig in het ongewisse, wat je hele vakantie verpest. Je hebt geen idee hoeveel geld je terugkrijgt of wanneer.
Als je telefoon wordt gestolen, ben je slechts gedekt voor 300 euro en daar gaat ook nog eens 60 euro eigen risico vanaf. Echt waar? Voor 240 euro kan ik nog geen nieuwe BlackBerry kopen.

Ik raad iedereen aan om zichzelf de frustratie te besparen en een reisverzekering af te sluiten bij een betrouwbare partij zoals ANWB.

Michel 2 aug 2023
Reageer
W

Vakantie gecanceld vanwege ziekte

Helaas moesten we onze vakantie annuleren vanwege ziekte. De hotel- en vluchtreserveringen waren al betaald en niet annuleerbaar. Na het indienen van bewijsstukken en enkele aanvullende vragen werd de schadeclaim keurig afgehandeld en het volledige bedrag overgemaakt. Ondanks de vele negatieve reacties, werd mijn zaak gewoon correct behandeld zoals het hoort.

Willem 23 mrt 2023
Reageer
T

Slechtste service ooit

Een uur en 3 kwartier gebeld met de vraag of we tijdens ons verblijf naar huis gaan recht hebben op een vergoeding met onze annuleringsverzekering.

Letterlijk antwoord; kijk maar op de website. Aangegeven dat we hier al hebben gekeken maar dat we hier niet veel wijzer van worden.
Letterlijk antwoord: jammer dan.

Tracy 4 jan 2023
Reageer
L

Zeer slechte ervaring

Deze verzekeraar gekozen voor een kortlopende reisverzekering. Helaas met pech komen te staan in het buitenland met de auto. Na meer dan een uur in de wacht te hebben gestaan werd ik zeer onvriendelijk en totaal niet begripvol behandeld. Niemand kon mij vertellen of de gemaakte kosten voor mijn gemiste hotelkamer als gevolg van de pech vergoed zouden worden, of wat ik kon verwachten met betrekking tot vervangend vervoer. Je werkt een heel jaar hard voor je vakantie, en dan is begrip en professionaliteit zeer op zijn plaats. Helaas wordt dit bij dit bedrijf totaal niet geboden. Hun service is uiterst slecht en de wachttijd voor claims bedraagt meer dan een maand. Ik wacht nog steeds op een reactie. Vermijd deze zeer onprofessionele verzekeraar!

Laura 31 mei 2022
Reageer
M

Ondoorzichtige dekking voor wintersport

De wintersportdekking in de reisverzekering omvat skimateriaal, maar in de kleine lettertjes staat dat de onderkant van de ski's is uitgesloten, ongeacht hoe de schade is ontstaan. Als je van plan bent om je skimateriaal te verzekeren, zoek dan elders naar een verzekering, want dit is verre van transparant. Voor ons nooit weer naar deze verzekeraar..

Maarten 23 apr 2022
Reageer
R

Internationele verzekerd fietsen niet mee

Zoals de consumentenbond ook heeft benoemd is goedkoop niet altijd het beste. Wij zijn vorig jaar beroofd van onze fietsen. Dit valt volgend de internationale onder schade en daarom wilden zij ons niet meer verzekeren. Deze denkwijze zegt volgens mij genoeg over hun. Ik zou hier geen zaken mee doen. Bij andere verzekeraars geen problemen gehad met dit gegeven, maar volgens de theorie van de Internationale verzekeraar ben je dan een hoog risico als een ander ooit je spullen heeft gejat. Belachelijk zwak…

Rosanne 1 jul 2021
Reageer
M

Slechts online afsluiten, zeer lange opzegtermijn

Het afsluiten van de verzekering kan alleen online, en voor de rest reageren ze helemaal niet op e-mails. Daarnaast hanteert De Internationale een opzegtermijn van ÉÉN JAAR voor "nieuwe reisverzekeringen". Dit is allemaal te vinden in de kleine lettertjes, maar misschien is het wat eerlijker om dit op de website duidelijk te vermelden voordat je iedereens geld aanneemt.

Marit 2 mei 2021
Reageer
Beste verzekeringen

Dit zijn de beste verzekeringen van maart 2024.

Over De Internationale

De Internationale begon in 2018 met het idee dat digitalisering de kosten kan verlagen en daarom ook de premies. Zij vertrouwen op de eerlijkheid en transparantie van hun klanten en werken op basis van wederzijds vertrouwen om misbruik te voorkomen. De premies van hun klanten, inclusief die van jou, worden in een zogenoemde geldpot gestopt. Als je een gedekte schade heeft, wordt deze direct uit de geldpot betaald, evenals de kosten van De Internationale. Daarom is het voor De Internationale belangrijk om die kosten laag te houden, wat leidt tot lage premies voor goede verzekeringen.

  • Nog niet geverifieerd
  • Verzekeringen
  • https://verzekeringen.deinternationale.nl
  • klantenservice@deinternationale.nl