Reviews (1)

  • Ilona

    Koop nooit een vinylvloer bij Kwantum

    Koop nooit geen vloer bij Kwantum!
    Eind november heengegaan om afspraak te maken om vinyl te laten leggen. Ik kon nog geen datum plannen om vloer te laten leggen, want ze moesten eerst langs komen om alles op te meten. Ze beloofden dat ze in december wel konden leggen. Afspraak gemaakt om ruimtes te laten opmeten. Er kwam een man heel gehaast binnen. Ik had amper de mogelijkheid om vragen te stellen en aan te geven om welke ruimtes het ging. Dag (1 december) later kreeg ik mail dat ik langs kon komen. Ik ben direct erheen gegaan. Plattegrond meegenomen en het meetrapport. Vloer uitgekozen, gevraagd wanneer ze vloer konden leggen mevrouw zei eerste week van januari. Ik had prijsopgave laten maken en vertelde dat ik direct de eerste mogelijkheid wilde reserveren om te leggen. Nu kon het pas in de eerste week van februari. Mevrouw erop gewezen dat het ineens weer 1 maand later was. Mevrouw kon niet verklaren waarom het ineens 1 maand later pas kon. Gevraagd of ze eerder konden komen als ze alleen zouden komen voor bovenverdieping. Mevrouw zei dat kan ik nu niet inplannen, maar in deze corona tijd vervallen er best veel afspraken. Ik zet u op een lijst neer zodat ze u kunnen bellen als er iemand uitvalt. U krijgt daar een mail over en moet deze dan bevestigen. Mevrouw zei dat de kans heel groot was, dat ze dus eerder konden komen voor 1 ruimte of de hele bovenverdieping met dat in mijn achterhoofd ging ik akkoord. Echter kreeg ik geen mail dat ik op de lijst was geplaatst, dus ik belde. Aan de telefoon kreeg ik te horen dat er geen lijst was en dat ik gewoon moest wachten tot februari. Winkelmedewerkster had dus gelogen tegen mij. Op de dag van het leggen was ik om 8 uur al aanwezig in mijn woning. De vloerenleggers zouden er om 8 uur zijn. Toen ze er om half 9 nog niet waren, begon ik met bellen. Helaas geen gehoor. Om half 10 kwam er pas iemand om de vloer te leggen. Deze meneer vertelde dat hij alleen aan het werk was. Er kwam geen collega. Meneer laadde zijn busje uit en meette alle ruimtes opnieuw. Hij kwam erachter dat 1 ruimte verkeerd was gemeten zo'n 10 cm te kort aan één zijde en dat het vinyl voor de overloop verkeerd was besteld verticaal in plaats van horizontaal. Gelukkig kon hij het gedeelte wat over was van de gang voor mijn overloop gebruiken en pastte het vinyl van de verkeerd gemeten kamer exact. De vloeren man had in overleg met mij het vinyl zonder volledige verlijming neergelegd. Hij gaf namelijk aan dat het niet kon bij mijn vloeren dat het alleen kon bij nieuwbouw vloeren. Hij was binnen enkele uren klaar en liet mij achter met het vinyl van de overloop wat niet pastte, het lijm en een heel pak ondervloer. Hij zei erbij dat ik dat waarschijnlijk kon inleveren bij Kwantum. Ik had daarna meteen Kwantum gemaild met dat het stuk van overloop niet paste dat de vloerenlegger geen lijm had gebruikt en dat ik ook nog één heel pak ondervloer overhad. Ik had bij mijn mail een overzicht gedaan met kosten/diensten waar ik wel voor betaald had, maar die niet afgenomen waren. Ik kreeg mail dat het naar de juiste afdeling werd gestuurd. Enkele weken later werd ik gebeld met de mededeling dat ik zo'n 500 euro terug zou krijgen als ik de producten die ik overhad zou terug brengen. Ik wilde dit op papier hebben,maar dat kon niet. Ik moest ze maar gewoon vertrouwen. Ik wilde ook meteen een afspraak maken om langs te komen om de spullen te leveren, dit kon ook niet. Ik mocht pas komen als de winkels weer volledig open waren. Vrijwel direct wanneer de winkels weer volledig open gingen, ging ik naar Zwolle met het overgebleven lijm en ondervloer. Het vinyl 4 x1,1 meter kreeg ik niet mee in de auto en liet ik thuis. Eenmaal in de winkel aangekomen, kreeg ik de mededeling dat ik alleen het geld van de lijm en ondervloer terug kreeg. Ik was het hier niet mee eens er was mij immers aan de telefoon wat anders beloofd. Ik legde uit dat ik nu had betaald voor volledig verlijming, maar dat ze dat niet hadden gedaan. Ik had drie potten lijm afgenomen en alle drie de potten zaten nog dicht, dus ze hadden geen lijm gebruikt. Medewerkster deed heel moeilijk ik zei dat ik twee namen had doorgegeven naar wie ik kon vragen. Medewerkster wilde haar collega er niet bij halen. Ik zei dan neemik alles weer mee en kom ik later terug. Mevrouw bedacht zich en wilde mij tegemoet komen. Ze zei nu dat ik ook het gedeelte van het verlijming terug kreeg en dat ze uitkwam op 300 euro.

    Ilona 6 jun 2021