Heb zelf jaren lang voor de Mediamarkt gewerkt, zeer mooie winkel met wel degelijk kundige medewerkers. We moesten meermaals een lesje volgen over verkoop en dergelijke. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat als je iets wilt kopen puur achter je computer, dat je dan beter naar Coolblue kan gaan, die website is overzichtelijker en geeft beter advies. De winkels zelf is mediamarkt beter in de vorm van dat ze veel meer voorraad hebben en meer winkels door het land. Beide goede keuzes als je het mij vraagt, daarom 5 sterren rating.
Wij hebben via de Mediamarkt Assen een refurbishd, conditie uitstekend, IPhone gekocht.
Zaterdag is de IPhone bezorgd. Hij werkt niet omdat de accu niet is vervangen. Dit was echter wel afgesproken.
Zondag terug naar de Mediamarkt waar we af werden gewimpeld dat wij het zelf maar moeten oplossen. Wij vinden dat zij dat moeten oplossen, omdat wij de aankoop via de Mediamarkt Assen hebben gedaan. Als dit de service van de Mediamarkt Assen is kopen we daar nooit geen spullen meer. We waren net van plan om daar nieuw witgoed te gaan kopen voor ons nieuwe huis. Nu kunnen ze er naar fluiten. Ze moeten zich diep schamen.
Fam. Tinge
Onlangs een Senseo online gekocht en betaald met zakelijke rekening .
Factuuradres Burger -Security en particulier bezorgadres apart vermeldt , wat blijkt , toch alles op een particuliere factuur bon gedaan.
(maar schijnbaar heeft het systeem dit niet goed verwerkt , dus ja dan is het makkelijk als beleidsmedewerker om de klant , waar men immers van moet leven , een nee te verkopen . Als medeondernemer zet je dat toch tot fronsende wenkbrauwen)
Bij contact klantenservice kreeg ik dus na 3 dagen antwoord dat ik de bon niet meer veranderd kan worden ?! (Wel heel erg goedkoop hoor)
Waardeloze service , en tja als je dan ook recencies van bijna gelijke strekking hebt gelezen dan ga je toch denken wat een plaat die mensen voor hun hoofd hebben.
Eigenlijk was ik altijd wel tevreden over mediamarkt, maar dat was dus omdat er geen probleem met de producten was.
Een nieuwe laptop gekocht, maar bleek niet goed te werken. Een aantal keer voor reparatie opgestuurd, maar niet verholpen. De reactie van mediamarkt is: de reparateur zegt dat het goed is, dus is het voor mediamarkt afgedaan. Zelfs na tests die anders zeggen.
Totaal geen klantvriendelijke opstelling of proberen een passende oplossing te vinden.
Zolang alles goed werkt zijn ze zeer behulpzaam en vriendelijk, maar als er problemen voordoen zijn ze stug, onbehulpzaam en zeer onvriendelijk.
Hier zal ik nooit meer iets kopen.
Wat een klantonvriendelijk bedrijf is dit.
Garanderen en beloven van alles als je maar koopt, maar bij problemen zijn ze niet thuis. Geen klantvriendelijke of oplossingsgerichte acties. Wel je het gevoel geven dat het de schuld van jou (de klant) is.
Tevens enkele medewerkers meegemaakt die zeer onbeschoft en brutaal zijn.
Levering Amerikaanse koelkast. Zeer onbeschofte bezorgers, foute Levering, omdat de grote zware koelkast weer terug moest waren ze boos op ons dat we de foute niet gewoon namen ( met kraanaansluiting die we niet hebben) door grof weer meenemen, plinten bij deur beschadigd, kapot. Nieuwe koelkast konden ze geen tijd garanderen, had ik dus vrij moeten nemen wat niet ging, dus pas een week later kwam de koelkast. Doordat ik onze oude weggegeven had hebben we een week zonder koelkast gezeten . Meermaals gebeld, contactformulieren ingevuld. Tot op heden geen contact met me gezocht om een oplossing te bieden. Zeer slechte eigenlijk dus gewoon GEEN service daar !
MediaMarkt aankoop en levering van nieuwe Samsung OLED TV.
Op 23 januari Samsung Qled 55 inch TV gekocht bij MediaMarkt Zoetermeer. Aan de kassa betaal en
afgesproken dat TV geleverd zou worden op 29 januari
29 januari toestel geleverd
10 februari beeld scherm gaat op zwart. Wel geluid geen beeld. Kabels gecontroleerd maar zonder
succes.
Terug naar MediaMarkt Zoetermeer en melding gemaakt bij informatiebalie. Medewerker vertelt
dat er eerst een monteur moet komen om te constateren of het toestel daadwerkelijk stuk is.
Medewerker maakt rapport op en vertelt dat er binnen 36 uur een monteur zal komen. Dat wordt
dus maandag 12 februari.
12 februari Er komt geen monteur wel een e-mail van CE-Repair Services dat er een afspraak dient te
worden gemaakt om langs te komen. Eerstvolgende mogelijkheid was vrijdag 16 februari
Terug naar MediaMarkt Zoetermeer om bij de informatiebalie te vragen of e.e.a. niet sneller kan.
Medewerkster zegt dat zij zal trachten om mij te helpen. Zij maakt een aantekening in het dossier
met de tekst “wij zullen trachten uw probleem zo spoedig mogelijk op te lossen” Naar mijn
mening geen oplossing want er wordt geen snellere datum voorgesteld. Hierop verzoek ik haar of
zij de store manager wil verzoeken om met mij in gesprek te gaan. Zij vertelt dat dat niet gaat
omdat manager in vergadering zit. “Geen probleem zeg ik dan wacht ik hier wel totdat de
vergadering is afgelopen”. Na enige discussie over het feit dat zij mij feitelijk niet geholpen heeft,
en haar meerdere keren heb medegedeeld dat ik het haar niet kwalijk neem dat klantenservice
van MediaMarkt nou niet echt klantvriendelijk kan worden genoemd in dit geval. Sommeert zij
mij dat ik niet in de zaak mag wachten. Dit doe ik toch omdat een winkel een openbaar gebied
is. Uiteindelijk komt er een afdelingsverantwoordelijke van de informatiebalie die mij vertelt dat
hij vernomen heeft dat ik onheuse bejegeningen heb gemaakt tegenover zijn medewerkster. Heb
rustig uitgelegd wat de situatie is en dat ik teleur gesteld ben in het feit dat een nieuwe TV binnen
2 weken stuk gaat en ik vervolgens in een circuit terecht kom dat niet klantvriendelijk genoemd
kan worden. Tevens nadrukkelijk gezegd, in het bijzijn van de betreffende medewerkster dat ik
het haar meerdere malen niet kwalijk heb genomen, maar MadiaMarkt in het algemeen.
Uiteindelijk komt het erop neer dat ik tot vrijdag moet wachten totdat monteur heeft
geconstateerd dat TV daadwerkelijk stuk is.
16 februari Monteur komt en constateert TV beeldscherm is stuk en klant heeft recht op
omruilgarantie omdat klacht zich binnen 30 dagen na aankoop heeft voorgedaan.
Met dit rapport terug naar MediaMarkt Zoetermeer en balie medewerker maakt een
omruilopdracht aan en verteld dat dit maandag 19 februari kan plaatsvinden. In dit gesprek wordt
opeens duidelijk dat de omruilgarantie ingaat op de dag dat een klant iets koopt en NIET de
datum dat het product geleverd wordt. Iets wat ik vreemd vind maar zo zijn de MadiaMarkt
voorwaarden zegt baliemedewerker.
19 februari chauffeur van MediaMarkt komt aan de deur met de melding dat hij een TV komt
ophalen. Ik vraag heeft u ook een ander toestel bij u omdat er sprake is van omruilen? Nee is het
antwoord ik heb alleen opdracht om het toestel op te halen. Ik meld dat ik dit vreemd vind en
laat heb weggaan zonder TV. Direct terug naar MediaMarkt Zoetermeer. Medewerkster (die mij
vorige keer ook te woord stond) wil mij niet helpen en ik moet wachten totdat er een collega van
haar komt. Andere medewerkster komt en ik vertel haar het hele verhaal. Reactie u heeft het
toestel niet meegegeven dus moet u opnieuw melden dat u een kapot toestel heb geleverd bij
klantenservice. Mijn reactie: “ik ben toch bij klantenservice?” Nee u moet bellen met
klantenservice omdat u het toestel online heeft gekocht. Wederom een nieuwe verrassing. Ik
meld: ik heb het toestel hier in de winkel gekocht en ook betaald ik heb het niet online gekocht.
Reactie baliemedewerkster: “omdat u het toestel heb laten thuisbezorgen geldt dat als online
aankoop”. Dus ik bel ter plekke de klantenservice en kom vervolgens in een keuze menu terecht
zonder mogelijkheid om een persoon te spreken te krijgen, wel verwijzingen naar de website.
Uiteindelijk via een medewerker van de service balie de naam van de floor manager Augustus
gekregen. Deze Augustus gesproken en hij was zo vriendelijk om met mij mee te lopen naar de
informatiebalie en verzoekt medewerkster om op het telefoontoestel van de balie klantenservice
te bellen en vervolgens de medewerker met mij te laten communiceren. Medewerker van de
klantenservice is het met mij eens dat e.e.a. nou niet de schoonheidsprijs verdient en maakt
rapport op dat het toestel de volgende dag zal worden opgehaald en dat ik daarna binnen 1 a 2
dagen een nieuwe TV zal worden geleverd.
20 februari toestel wordt opgehaald door MediaMarkt.
21 februari Geen melding van MediaMarkt over levering nieuwe TV.
22 februari Geen melding van MediaMarkt over levering nieuwe TV. Telefonisch contact opgenomen
met klantenservice en gevraagd naar de status van levering van de nieuwe TV. Antwoord van
medewerker: “Ik zie in het systeem dat uw TV daadwerkelijk is opgehaald en zich nu bevindt in het
magazijn van de transporteur. Normaal wordt deze dan binnen 5 dagen naar ons magazijn
gebracht. NA binnenkomst wordt dan uw nieuwe TV door het transportbedrijf meegenomen en
bij u bezorgt”. Op onze reactie dat klantenservice ons eerder had gemeld dat de omruiling binnen
2 dagen zou plaatsvinden wordt gereageerd dat hij dat ook erg vervelend vindt en dat hij een
urgentie verzoek zal indienen bij de transporteur om het transport naar MadiaMarkt magazijn te
bespoedigen en daarmee ook de levering van de nieuwe TV. Of dit ook daadwerkelijk gebeurt kan
geen garantie worden gegeven. Wederom is de informatie die medewerkers van de MediaMarkt
geven niet in overeenstemming met de werkelijkheid. Wij kochten een maand gelden een nieuwe
TV en nu na een maand te zijn verstreken zitten wij nog steeds zonder TV!
klinkt toch echt als jou schuld, volgens mij begrijp je niet hoe een retour proces werkt. Nederlandse school systeem aldus langer falend dan vandaag. hier weer dus iemand die overduidelijk nooit in klantenservice heeft gewerkt!
Mediamarkt levert deels verkeerde apparatuur en alles moet van transporteur retour (zonder het uit te laden).
Na weken, 2x per week klantenservice bellen en verder geen enkele reactie van Mediamarkt, nog steeds geen apparatuur en ook geen geld retour.
Klantenservice kan hier niets aan doen zeggen ze en ik moet maar afwachten.
18 november een stofzuiger besteld!
Nooit aangekomen!
Klantenservice gebeld, moet eerst naar afdeling waar onderzoek wordt gestart.
Na 4 weken nog niets gehoord, termijn onderzoek inmiddels verlopen.
Weer 2x gebeld, kunnen niets doen zetten het door naar betreffende afdeling.
Kortom: Bestel nooit iets bij Mediamarkt!!
Online is het zeer onbetrouwbaar. Lege doos gekregen en wordt geen onderzoek gedaan omdat mail met vragen niet aankomt. Er wordt niet gereageerd, klantenservice ondeskundig en helpt niet. Online bestellen gevaarlijk bij mediamarkt.nl. Niet doen!
Al meer dan 8 incidenten geopend tevergeefs. Onder andere incidenten: 231122-065632, 231122-073353, 231120-052860, 231117-002594, 231120-052860, 231120-052860, 231122-074991.
Bestelnummer 198878769
Een verhaal heeft 2 kanten, hopelijk zal Mediamarkt hierop ook hun versie c.q. reactie op geven zodat toekomstige oriënterende klanten zelf de conclusie kunnen trekken.
Juli 2022 een Bose Soundbar tezamen met een Bose Bass module aangeschaft, MM was de goedkoopste, ik ben er helaas ingetrapt, elders €100,- duurder, met de kennis van nu was de €100,- meerprijs meer dan waard geweest om deze set NIET bij MM te kopen, wat een ellende.
1. Na "bokken en stoten" van de set deze ter service/garantie aangeboden bij de balie, product opgestuurd en retour, klacht bleef aanhouden.
2. Wederom voor 2'de keer aangeboden en ook terplekke oplossingen aangeboden om het "dossier" te sluiten. (laten we kijken naar een vergelijkbaar product wat WEL werkt,uiteraard meerprijs bijbetalen vanuit mijn kant,logisch/Geld terug,hoeft niet volledig bedrag beste MM,laten we kijken naar een bedrag waar we beide een goed gevoel aan over kunnen houden -->NEE/ Laten we kijken naar een ander model van Bose,mag ook downgraden --> NEE.
3. Product voor 2'de keer retour gekregen wederom een niet goed functionerend product.
4.Weer naar de MM voor de 3'de keer,de rijen bij de servicebalie nog langer dan bij de kassa, verzocht om de manager om e.e.a. persoonlijk te kunnen bespreken en uit leggen --> NEE. Vanachter een muur flink overleg heen en weer met een mysterieuze "manager" die blijkbaar niet ten tonele wil verschijnen.
5. De geautomatiseerde mails ontvangen i.v.m. product retour,bij aankomst blijkt men het product niet te kunnen vinden, vervolgens alleen Bass Module met de mededeling "U kunt deze alvast testen", terwijl de aansturing van deze luidspreker alleen werkt vanuit de soundbar.
Na overmaat van ramp, blijf ik mails ontvangen dat het product retour is. Dankjewel MM voor het om zeep helpen van mijn zuurverdiende weekje vakantie Spanje, weg vakantiegevoel.
6. Men gaf aan de set naar Bose zelf op te sturen, blijkt deze naar hun eigen reparatiecentrum te zijn geweest en naderhand wel naar Bose. Zelf werkelijk waar wel minimaal 25 keer gebeld met de service afdeling van MM als het niet vaker is geweest, ik hou het nog laag aan.
7. Na overmaat van ramp kreeg ik per mail te lezen dat zij mij na deze reparatie niet meer verder konden helpen?@#$%^ Ik dacht wat gebeurt er nu, ik heb toch niet iets op de rommelmarkt gekocht of gelden er voor MM andere Europese garantie wetten vanuit Brussel????? Dit was voor mij het moment dat ik in de verkeerde modus kwam, "wat krijgen we nu".
8. Contact op genomen met Bose zelf, zelfde dag retour etiketten UPS in de mail en een week later product retour vanuit Bose, e.e.a. aan vast gesteld en zij kwamen met een keurige oplossing ver boven verwachting.
Een schande dat partijen als MM gerenommeerde merken als Bose en dergelijke mogen verkopen.
Of andersom gezien wil je toch niet als Bose zijnde dat een stelletje afgetrokken MM amateurs die niet over de juiste kennis kunde en expertise beschikken dit merk mogen vertegenwoordigen.
Alles bij elkaar opgeteld uren en uren gespendeerd aan dit nare verhaal, op een gegeven moment in klinkklare taal duidelijk gemaakt hoe ik erover dacht en toen kreeg ik te horen of ik normaal wou doen.
Niet hebbende over het slechte slapen, kortademig, nare pijn en druk op de borst. Dit dossier voelt voor mij alsof ik 5 jaar ouder ben geworden. "gaat dit goed komen,ik heb er mijn zure verdiende €1.475,- in zitten, en hoe nu verder...................,denken denken denken"
Toen heb ik een opsomming gemaakt van A tot Z en vervolgens aan de medewerker gevraagd of IK of HUN normaal moesten doen na alle misverstanden vanuit hun.
Het heen en weer rijden, uren bellen, uren in de rij staan bij de balie en vervolgens met lege handen naar huis terug rijden omdat er "iets" mis was gegaan.
Niet 1 telefoontje of een mail ontvangen met een excuses of het tonen van empathie of een gebaar voor alle ongemak. Ik moest altijd bellen, er heen rijden, mailen. "waar blijft MIJN set!!!" "ja meneer /nee meneer ik heb de vestiging gemaild dit dat zus zo....."
Ik snap dat iedereen tijd nodig heeft om iets te leren, maar zet a.u.b. geen studenten neer op een afdeling die niet over de juiste kennis beschikken, ook niet bij een servicebalie, ik begrijp dat dit goedkoper is in het moment zelf, maar op de lange termijn met alle retour perikelen hou je bar weinig tevreden klanten.
Voor mij zelfs geen stofzuigerzakken noch batterijen van de MM Hengelo, nare ervaring. Ik raadt eenieder aan binnen mijn kringen, werk/privé om bij deze club weg te blijven.
Er zullen vast ook dingen zijn waar ze heel goed in zijn, voor mij was het zeer zeker geen succes ervaring.
Het zou fijn zijn als MM vestiging Hengelo hier een reactie op kan geven zodat de beste lezer zelf een conclusie kan trekken.
Hallo, na het leveren van een wasmachine met een kromme trommel.
Is mn ervaring met de Media markt begonnen op 19 september 2023, creditnota van de leverancier was op 26 september geregeld. Media markt had zn geld retour.Maar het vermogen om een klant te woord en belofte om terug te bellen ontbreken.Heb vanaf 26 september t/m 24 oktober beide dagelijks aan de telefoon gehangen.Klantenservice kan alleen doorzetten, wat inhoud dat je aan een lange lijn wordt gehouden.De meeste weten niet wat het woord klantvriendelijk betekent.Twee mensen daargelaten....De reden van deze nog "rustige" mail is een waarschuwing aan iedereen om er nooit TE KOPEN!! Ga naar de beste concurrentie Cool Blue, daar wordt je geholpen als klant zoals het hoort. Mooie dag,
We hadden van mijn schoonouders voor de uitzet een tv gekregen super toff dus we hadden een tv van 650 euro uitgezocht en we hebben hem laten bezorgen op 10-08-23. Helaas nog geen 2 weken later ging hij kapot strepen in het beeld en knipperd dus de Mediamarkt proberen contact op te nemen en hebben een formulier ingevuld samen met de klantenservice om het te retourneren en te laten maken, we kregen na anderhalve week nog niets te horen dus hadden we weer gebeld en was er iets niet goed gegaan en opnieuw ingevuld. Weer een week later kregen we eindelijk te horen dat hij opgehaald wordt alleen dat ging nog 2 weken duren, vervolgens hebben ze hem omgehaald en we zouden gebeld worden als hij klaar was en dat zou 2 weken duren. We werden gebeld dat hij inderdaad gerepareerd was alleen nu ging het weer 2 weken duren voordat ze hem konden bezorgen nu hebben we hem gisteren 11-10-23 bezorgd. Een half uur later nadat hij aanstaat weer precies hetzelfde probleem we hebben 2 maanden gewacht op te tv om vervolgens 30 min te kunnen kijken. Nu waren we naar de winkel geweest omdat we niet weer zo lang willen wachten om tv te kunnen kijken, ze konden niets voor ons doen geen vergoeding niet omruilen voor een nieuwe nee dan moet de tv eerst 3 keer geretourneerd worden om in aanmerking te komen voor een nieuwe of geld terug, dit doen ze zodat ze zeker weten dat wij hem zelf niet slopen zeiden ze tegen ons. Wij willen gewoon tv kijken en genieten van het cadeau en niet nog 4 a 5 maanden wachten totdat we hopelijk tv kunnen kijken, wij zullen hierom ook nooit meer wat halen bij de Mediamarkt!!
Op 30-07-23 heb ik een wasmachine besteld in filiaal leidschendam, welke op 06-08-23 bezorgd zou worden. Op 06-08 om 8 uur zou ik een email krijgen met de levertijd. Helaas geen email en bij navraag zou de wasmachine ook niet geleverd worden. Deze bleek niet voorradig, terug naar de winkel. Vriendelijke manager die het probleem dacht te zien en opnieuw besteld. De wasmachine zou op 14-08-23 tussen 17 en 21 uur bezorgd worden. De vorige order was geannuleerd, dus weer opnieuw betalen. Op 14-08 eerder vrij genomen van werk vanwege de levering. Deze liet op zich wachten. Bij navragen bij de klantenservice bleek dat de wasmachine weer niet zou worden geleverd. Op 16-08-23 weer naar de winkel in leidschendam. Gesprek gehad met de manager, welke veel voor mij heeft gedaan. Order was geannuleerd, dus deze bestelling weer betalen. Uiteraard van de vorige 2 betalingen kreeg ik het geld terug. Uiteindelijk is de wasmachine geleverd op 18-08-23. Helaas met een groot mankement want de wasmiddel lade sluit niet, dus onbruikbaar. Weer de klantenservice gebeld, foto's moeten mailen, nu 2 dagen later en niets meer gehoord. Hup weer naar de winkel in Leidschendam, waar de medewerkster een email naar de klantenservice heeft gestuurd. Nu maar weer wachten of er nog enige reactie komt. Weer gebeld met de klantenservice, order ligt bij logistiek, nu maar weer wachten totdat iemand met beslissingsbevoegdheid mij gaat bellen en het probleem echt gaat oplossen.
Wij zijn al jaren een zeer goede klant van de mediamarkt, maar dit is echt de laatste aankoop geweest.
Ter aanvulling:
Wij zijn al jaren een zeer goede klant van de mediamarkt, maar dit is echt de laatste aankoop geweest.
Omdat ik niet op de hoogte ben gehouden over het omruilen van mijn defect geleverde wasmachine was ik genoodzaakt om deze terug te sturen. Dagelijks gebeld met de klantenservice maar de order stond nog steeds op niet opgelost. Niemand kan je iets vertellen, er wordt geen contact met je opgenomen, je mag in de stront zakken van de MM. Totaal geen interesse in de klant.
Nu krijg ik van de defecte wasmachine mijn geld terug, minus 25 euro vervoerskosten, terwijl zij degene zijn die het af laten weten. Zeer trieste criminele bende daar bij de MM. Naast alle frustratie, teleurstelling en woede kost dit mij uiteindelijk ook nog 25 euro.
Inmiddels bij Cool Blue een wasmachine besteld welke de volgende ochtend is geleverd in goede staat. Top van Cool Blue
In het verleden vaak inkopen gedaan bij de Mediamarkt. Afgelopen vrijdag had ik een hele dure TV gekocht (SAMSUNG Neo QLED 4K 65QN95B (2022)), deze zou woensdag worden geleverd... Geen idee waarom het langer duurde want normaal levert Mediamarkt altijd de volgende dag? Had er ook maar een Dyson V15 stofzuiger bij gedaan. Deze kwam gisteren keurig binnen! Super stofzuiger trouwens. Er stond in mijn account dat ze bezig waren met de bestelling omtrent de Samsung TV. Toen ik via FB een berichtje had gestuurd, kreeg ik een e-mail vanochtend dat de bestelling plots was geannuleerd. Blijkbaar is de TV niet meer leverbaar?! Waarom laat je me dan een aantal dagen wachten als je tot deze conclusie komt? En had je dit ook vandaag gemeld als ik er niet zelf achteraan was gegaan? Heel slecht geregeld! Bestel tegenwoordig het meeste bij Coolblue want daar is het contact sneller en de service beter. Coolblue gaf in ieder geval eerlijk aan dat de SAMSUNG Neo QLED 4K 65QN95B niet meer leverbaar was, daarom kwam ik bij de Mediamarkt terecht, ZUCHT. Vertrouwen helemaal weg.
Nog even een aanvulling:
Heb nu de Samsung Neo QLED 4K QE65QN92B gekocht bij EP.nl. Deze komt hopelijk morgen binnen. TV is praktisch hetzelfde alleen heeft geen one connect box, prima.
Komt er dus op neer: als er bij de Mediamarkt staat dat de levertijd iets langer is, bestel het dan niet!
8 december een laptop en een r-reader besteld voor onze vakantie. Nu 11 januari NIETS !!!!!! tientallen klachten ingediend met als antwoord binnen enkele dagen berichten wij u. Wat kunnen we verder nog doen. We hebben ook een klacht ingediend bij het waarborginstituut maar daarvan ook NIETS. We weten nu niet meer wat te doen en wachten op het terugstorten van ons geld.
Verleid door Black Friday en de ongelooflijk lage prijs van een wasmachine ben ik erin gestonken. Lees de horrorverhalen van andere MediaMarkt-klanten. Die zijn niet verzonnen. Lang verhaal kort; het koeriersbedrijf (Dynalogic) is onderdeel van deze nachtmerrie. Dit bedrijf 'bestelt' goederen voor MM. Werkelijk alles wat mis kon gaan, ging mis: niet nagekomen leveringsafspraken tot en met een koerier die vertelt dat de wasmachine beschadigd is. In dit geval moest ik notabene zelf melden dat ik de machine weiger omdat-ie een beschadiging heeft. Dat laatste heb ik overigens niet zelf kunnen constateren.
Dan verwacht je dat er de volgende dag alsnog geleverd wordt.
De telefonische helpdesk Media Markt vertelde me namelijk dat er nog 149 wasmachines van hetzelfde type in voorraad zijn. Uiteindelijk blijft het 24 uur stil en moet ik MM bellen om te vernemen dat ik moet afwachten! Na nog eens 24 uur weer gebeld met MM en uiteindelijk kon de aankoop gecanceld worden. Het aankoopbedrag stond overigens na 3 dagen op mijn rekening.
De concurrent met een eigen bestelservice kon binnen 24 uur dezelfde machine leveren. Wel voor 100 euro meer, maar dat is me alles waard geweest. Dus: zelfs als je de reviews over Media Markt op diverse sites half leest weet je volledig dat je niets bij de webshop van Media Markt moet kopen, want het afleverproces is een nachtmerrie!
ik leef met je mee Käse, echt een horrorverhaal Käse... sjongejonge man!
gr
jantje
Wegens start nieuwe studie een nieuwe laptop aangeschaft in september 2020 (Asus VivoBook). Natuurlijk heeft de medewerker een verzekering aangeraden. Handig dacht ik, zeker omdat je dat ding 7 dagen per week nodig hebt voor de studie (al helemaal midden in de Corona). En dan toch, november 2022, 2 jaar en 2 maanden na aankoop, begint het scherm van de laptop los te laten (scherm doet het gelukkig nog wel, maar voor hoe lang??). Je raad het al, garantie van 2 jaar. Maar hè, gelukkig hebben we de verzekering afgesloten. Bij het indienen van de schadeclaim moest ik het aankoopbewijs bijvoegen. Die kan ik door verhuizing nergens meer vinden. Klantenservice van de verzekering gebeld (Alianz), Mevrouw heeft mij uitstekend geholpen, dacht ik. Ze gaat het in de schadeclaim verwerken en opsturen. Het enige wat ik nog moet doen is de laptop ter reparatie aanbieden bij Mediamarkt, wat ik de volgende dag zou gaan doen. De dag naderd en ik ontvang een mail dat het aankoopbewijs ontbreekt en het eigen risico(???) betaald moet worden. Vreemd, want dit was opgelost en over eigen risico was nooit spraken?? Weer de klantenservice gebeld, weer hetzelfde vrouwtje aan de lijn. Dit keer met een ander verhaal. Vind ik knap. Wat blijkt nog? De laptop is alleen verzekerd tegen beschadiging door stoten of vallen. Lijkt mij dat je daar JUIST eigenrisico voor zou moeten betalen en niet voor iets wat je niet kan voorkomen. Mediamarkt gebelt voor het aankoopbewijs op te vragen. Die konden ze echter niet vinden, omdat het een winkel aankoop was en niet online. Maar als ik de laptop ter reparatie aanbiedt, dan wordt die wel gerepareerd (ook zonder garantie en uiteraard tegen betaling). Dan toch maar naar de Mediamarkt. Antwoordt van de medewerker: "Garantie is verlopen en wij sturen geen apparatuur ter reparatie als de garantie verlopen is.". De laptop is daar aangekocht en ik kan die NIET ter reparatie aanbieden?????? Vind ik belachelijk. De verzekering ook maar opgezegd. Conclusie: Gooi je apparatuur uit het raam van de verdieping. Daar is die WEL voor verzekerd. Hierbij WAARSCHUW ik iedereen die bij Mediamarkt z'n aankopen doet. NEEM DE VERZEKERING OOK ZEKER NIET!!!!!!!!!
Via internet kocht ik espressomachine met een retourgarantie van 100 dagen, mits het apparaat in goede staat is met alle toebehoren. Na 30 dagen heb ik het apparaat teruggestuurd omdat het resultaat erg tegenviel.
Tot mijn grote verbazing werd het geld niet terugbetaald omdat ik het gebruikt had. Uiteraard heb ik het gebruikt om te oordelen of het aan mijn verwachting voldeed. Nergens in de voorwaarden stond vermeld dat ik het niet mocht testen, terwijl zulks normaal is bij elke webshop. Ondanks mijn klacht kreeg ik telkens te horen dat ik het apparaat alleen mocht bekijken, maar NIET GEBRUIKEN ! Voor mij is het de laatse keer dat ik bij MediaMarkt iets koop. Ik zit nu opgescheept met een slecht apparaat en voel me vreselijk belazerd !!!!
Zojuist een mail ontvangen van Mediamarkt; er was gezien dat het apparaat gebruikt was (had ik zelf al meteen vermeld ) dus wordt het niet teruggenomen. Met andere woorden: je krijgt 100 dagen retourgarantie, maar alleen om het apparaat te bekijken. !!!!
Nog vóór Black Friday op 26-11-2020 Sonos move besteld met 122 euro korting met voldoende voorraad. Bestelbevestiging ontvangen en na 4 dagen via chat (duurde 2 uur) geïnformeerd waar mijn bestelling bleef. Vandaag is de bestelling door HUN zonder mij te informeren geannuleerd. Klantenservice gebeld, nul begrip, half verstaanbaar, geen alternatief, helemaal niks. Waardeloos opgepakt die drukte MediaMarkt. Zo te zien doen jullie ook geen reet met Trustpilot. Treurige bedoening ! NU ZIJN ALLE ACTIES VOORBIJ EN ZOU IK DEZE DUS VOOR 122 EURO MEER KUNNEN BESTELLEN, ALS IK DIT HAD GEWETEN ! HIER BESTEL IK DUS NOOIT MEER !
Ik heb vorige week woensdag samsung tv qled 75q74t gekocht bij mediamarkt Hengelo. Medewerker die ons heeft geholpen heeft deze tv online besteld, omdat het in de winkel niet op voorraad was .Medewerker geeft duidelijk aan dat het de volgende werkdag bij ons thuis geleverd zal worden en het zou ook gekalibreerd worden. Het bedrag van €2099,- hebben we wel direct aan de kassa betaald. Na betaling heb ik een mail gekregen waarin duidelijk stond dat de tv binnen 1a2 werkdagen geleverd zal worden. Donderdag 10-9-2020 krijg ik een mail, dat de tv samsung75q74t niet meer op voorraad is en dat het in week 37 geleverd gaat worden. Ik heb op de site van mediamarkt gekeken tv stond gewoon nog op voorraad. Ik bel de klantenservice op en de dame die mij te woord heeft gestaan geeft aan dat de tv wel op voorraad is,maar omdat het gekalibreerd worden dat het iets langer duurt en begin week 37 geleverd zal worden. Vandaag 17-9-2020 bel ik nogmaals de klantenservice van mediamarkt op en vraag wanneer mijn tv nu geleverd gaat worden. Medewerker die ik aan de lijn had geeft mij aan dat de tv niet meer op voorraad is en niet bekend is wanneer die binnenkomt. Vanavond 17-9-2020 rij ik naar mediamarkt Hengelo en geef aan dat ik een klacht heb. Na een week heb ik nog steeds geen tv. Medewerker zoekt het uit en geeft aan dat het inderdaad uitverkocht is en dat ik mijn bestelling wel kan annuleren. Vervolgens gaan we samen naar de klantenservice bali en doe mijn verhaal nogmaals. Medewerker van de bali belt de manager op geeft vervolgens aan dat ze alleen de bestelling kan annuleren en dat ik mijn geld binnen 7 werkdagen binnen zal
Krijgen. Ik mag ook niet een ander tv uitkiezen. Het kan wel, maar dan moet ik weer betalen. Ze kunnen dus niet ons tegemoetkomen om een ander tv te geven voor het zelfde bedrag. Dus ik zit nu 2 weken zonder tv en moet ook nog wachten op mijn geld. Ik kan natuurlijk niet weer geld geven om een ander tv te kopen en dan wachten op mijn geld. Ik kom thuis en mijn man kijkt op de site en wat zien we. De tv die wij hebben besteld is gewoon weer op voorraad, maar nu niet meer voor €2099,- met een cashback van €200,- maar voor €2799,- euro met €200,- cashback. WAT IS DIT NU VOOR EEN ONZIN. Dit is gewoon mensen OPLICHTEN. Wij zijn gewoon benadeeld. Gewoon met leugens zeggen dat tv is uitverkocht en ondertussen met nieuwe bedrag op site Zetten. Terwijl de betaling van de tv is gedaan, tv was besteld en na een week zeggen is uitverkocht en zeggen dat ze alleen kunnen annuleren !!!!!
Dit had ik niet verwacht van MEDIAMARKT.
wacht inmiddels al 2 weken lang op mijn pakketje, zodra je contact op neemt met media markt word je van het kastje naar de muur gestuurd, niemand die mij kan vertellen waar mijn pakketje is... wie moet ik nu aansprakelijk stellen? is dit een geval van wel betaald niet geleverd?
Update : vandaag mijn pakket ontvangen! Helaas is de inhoud zo stuk als maar zijn kan.. Pff mijn pakket dus retour gedaan naar media markt .. Zal het beschadigde pakket de reden zijn dat ik er 14 dagen op moest wachten? Zowel het pakket als inhoud zijn finaal beschadigd .. Wie draait er nu op voor de schade? Media Markt of het postorderbedrijf ? ( DHL..) ?
Terugbrengen van een laptop kost €30 omdat ze de computer moeten wissen. Wat een rare regel.
Je klapt hem open, doet hem aan, brengt hem terug.
En dan ben je €30 kwijt.
Daarnaast klopt het proces niet. Je moet 90 minuten wachten om je laptop schoon te laten vegen. Om het te kunnen ruilen. Een proces waarmee ze de klant onnodig mee belasten. Innemen en zelf laten wissen zonder bijzijn van de klant klinkt veel logischer.
Voelt als zakkenvullerij en zeer klantontvriendelijk proces.
Er zijn 22 reviews geschreven over Mediamarkt op Reviews.nl. Met een 1.4 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.