Reis geboekt een week geleden reisbescheiden ontvangen voor accommodatie. Nu gisteren mail gehad dat er geen plek is.we moesten binnen 24 uur beslissing nemen of wij naar andere accommodatie op aan andere kant van meer wilde. Naar een plek waar we niet heenwilde. Wel konden we kosteloos annuleren. Wij belde de organisatie deze wilde niet kijken of het konden omzetten naar andere plek. Dit moesten wijzelf doen. Dus opnieuw boeken en opnieuw de volledige reissom betalen.Nu maar hopen dat ze snel het geld terug storten anders wordt het wel een hele dure vakantie
Ik had me erg verheugd op mijn vakantie en vertrouwde op Vakantiediscounter voor een passend hotel. Helaas werd mijn situatie volledig genegeerd. Ik ben ernstig gehandicapt en heb een zware allergie. Het hotel dat door Vakantiediscounter werd aanbevolen, bleek een grote en permanente aanwezigheid van katten binnen te hebben.
Ondanks mijn medische attest en herhaalde verzoeken om een alternatief hotel te krijgen, werd mij geen oplossing geboden. Ik kon niet reizen omdat mijn gezondheid dit niet toeliet.
Verder heeft Vakantiediscounter bij de Commissie voor Reisgeschillen onterecht bijlagen vermeld die nooit aan mij zijn verstrekt, waardoor mijn zaak verkeerd werd voorgesteld. Deze handelwijze toont een duidelijke misleiding van kwetsbare klanten.
Vakantiediscounter blijkt helaas onbetrouwbaar voor mensen met allergieën en handicap. Ik wil andere reizigers waarschuwen: wees voorzichtig met deze reisorganisatie.
Onze vakantie plots geannuleerd en tot op heden nooit meer reactie ontvangen! Help ons! V252678453
Al 2 weken nergens meer reactie op! Bah, je wordt zo in een hoop stress gebracht, en helpen of mee denken ho maar. Zwaar teleurstellend!!!
Goed reisbureau met een heel handig overzicht. Let er wel op dat als je een reis aanklikt die je wilt dat je even doorklikt! Soms krijg je plots verbeterde prijzen, hadden wij ook. Scheelde per persoon 300 euro. Nou tel dat x5 personen en dat gaat hard. Wel een ander vliegveld maar is voor ons geen probleem. Zie ook veel negatieve reviews over dit bedrijf. Hier herkennen wij ons totaal niet in. Reviews.nl ook bedankt dat ik dit hier mag schrijven. Groetjes Henk
Bij de heen en terugvlieg beide misgegaan met mijn vlucht, slechte communicatie, nemen zelf totaal geen verantwoordelijkheid. Het is het niet waard, boek je vakantie via een betrouwbare partij.
Onze ervaring met Vakantie Discounter was ronduit teleurstellend. Vorig jaar boekten we een reis voor de meivakantie, inclusief onze kinderen van 2 en 4 jaar. Zoals gebruikelijk vulden we de geboortedatums in, maar enkele weken voor de reis ontdekten we dat onze zoon van 3 geen stoel toegewezen had gekregen.
Het contact met Vakantie Discounter was een grote frustratie. Ze waren slecht bereikbaar en je kon soms wel 45 minuten tot een uur in de wachtrij staan. Telkens werden we doorverwezen naar de luchtvaartmaatschappij, die volgens hen de aanpassing moest doen. Dit was al een vervelende start van onze vakantie.
De luchtvaartmaatschappij kon echter niets voor ons doen, omdat het geen directe vlucht betrof. Vakantie Discounter stelde voor dat we maar een extra stoel voor onze zoon moesten bijboeken, terwijl we al voor de reis hadden betaald. Er was geen duidelijke reden voor deze eis, behalve dat we moesten betalen.
Bovendien gaven ze aan dat we dit voor de vlucht op de luchthaven moesten regelen. Toen we daar aankwamen, bleek er echter niets geregistreerd te zijn. De confrontatie met Vakantie Discounter leidde tot een onprofessionele houding; ze gaven aan dat het ons probleem was en dat we zelf maar moesten oplossen. Dit leidde tot weken van frustratie en herhaaldelijk contact, zonder enige bereidheid van hun kant om te helpen.
De kans dat onze zoon niet mee kon vliegen, was voor hen geen probleem. Na tientallen pogingen om contact op te nemen, bereikten we uiteindelijk de overkoepelende klantenservice, die binnen twee minuten opnam en het probleem snel oploste. Ze bevestigden dat de verantwoordelijkheid bij Vakantie Discounter lag en dat ze vergeten waren een stoel te boeken.
Als we naar Vakantie Discounter hadden geluisterd, hadden we onze vakantie niet kunnen maken. Dit was een zeer slechte ervaring en ik kan Vakantie Discounter dan ook niet aanbevelen.
Wat is het telefoonnummer waar meteen werd opgenomen? Wij proberen onze stoelen om te zetten naar extra been ruimte. We krijgen nergens contact. Wordt vakantie beginnen met rug pijn. We zijn beide 192 cm.
Ze willen geen kant op met en fout van hun. Wij moet maar kijken wat we doen .ze zeggen wij kunnen niks zijn maar tussen persoon. Maar dat is niet waar ze willen gewoon niet.
Afgelopen weekend mijn vlucht gemist door foutieve informatie en hun wassen de handen in onschuld terwijl ik het zwart op wit heb staan de ophaal tijd van de transfer en welke datum
Van vrienden gehoord dat je een mooie prijs kan scoren voor een reis op de Vakantiediscounter dus dit geprobeerd. We hadden een reis aangeklikt en plots kwam er groot in het scherm dat er voor dit hotel en reis een betere prijs zou zijn. Deze was PER PERSOON echt enkele honderden euro goedkoper dus gelijk maar geboekt waarbij de vluchttijden ook nog heel fijn waren. We zijn nu weer thuis van onze 15 dagen vakantie en alles was tot op de puntjes geregeld en dat voor een topprijsje. Nu is alles duur tegenwoordig (inclusief buitenlandse vakanties) dus je moet wel echt goed op de prijzen letten. Bedankt de Vakantiediscounter!
Wat begon als een ontspannen gezinsvakantie eindigde in frustratie, ziekte en diepe teleurstelling. Via VakantieDiscounter boekten wij een 5-sterren all-inclusive vakantie naar Sol Dunas op Kaapverdië. Alles leek perfect geregeld... tot we aankwamen.
Zonder ook maar één woord vooraf werden we ondergebracht in een ander, veel simpeler 3-sterrenresort: Suneo Dunas. Minder faciliteiten, slechtere hygiëne, en totaal niet wat we geboekt hadden. Mijn vrouw werd doodziek van het eten, viel zelfs flauw tijdens de terugvlucht. Onze zoon raakte gewond aan zijn voeten door losliggende zwembadtegels. En ik? Ik kon alleen maar toekijken hoe onze vakantie letterlijk en figuurlijk instortte.
En toen begon de echte strijd: maandenlang contact zoeken, klachten indienen, juridische stappen zetten... maar VakantieDiscounter blijft wegduiken en verwijst alleen maar naar TUI. Terwijl zíj de verkoper zijn. Zíj hebben ons iets verkocht wat we nooit gekregen hebben.
Het ergste? Een jaar later krijgen we nog steeds reclame van VakantieDiscounter met de vraag of we weer terug willen naar datzelfde foute resort. Alsof niets gebeurd is.
Deze ervaring heeft diepe impact gehad op ons gezin. Je koopt vertrouwen – en dat is hier compleet beschaamd. Laat dit alsjeblieft een waarschuwing zijn: wat je online ziet bij VakantieDiscounter, is niet altijd wat je krijgt. En als het misgaat, sta je er alleen voor.
Beste mensen onze ervaring met de vakantie discounter is gelukkig goed. Alleen ons geboekte appartement helaas niet. De getoonde foto,s voor de accomodatie kloppen niet. Alles is zwaar verouderd meubels de banken. Je zakt door de bank als je erop zit. Hygiëne is er niet je zag de opgedroogde dweil strepen overal in de appartement met de haren van de vorige gasten. In de badkamer losse tegels waaraan je jezelf lelijk kan openhalen en roestplekken in de badkuip. Kalk op de wandtegels van voorgaande jaren dat niet is schoongemaakt. De pannen hier kan je niks in klaarmaken alles blijft plakken op de bodem in de pan. Voor de ligbedden en strandlakens en kluis moet je betalen. Ontbijt was ok de warme gerechten wel lauw en eentonig. Voor een upgrade van de kamer moest je 40 euro per dag betalen. Laat uitchecken tot 2 uur is kosteloos en tot 5 uur 70 euro betalen om 3 uur langer op je kamer te blijven ivm late vlucht. Een oudere Dame wilde nog douchen ze kreeg te horen dit kan buiten bij de strand waar je kan afspoelen. Erg jammer allemaal.
Vies vies vies
De vakantie boeken via hun website gaat allemaal vlot en snel MAAR eenmaal als je ze daarna nodig hebt dan zijn ze er niet. Wij hebben meermaals (45min+) aan de lijn gehangen maar er neemt niemand op. Na een mail gestuurd te hebben dat er een aanpassing moet gebeuren in onze boeking krijg je 1 mailtje terug maar daarna hoor je niets meer van hun. Ondertussen zitten wij met onzekerheid terwijl de vakantie dichterbij komt. 1 woord voor vakantiediscounter: een FLOP. Wij boeken hier nooit meer onze vakantie. De klantenservice is zwaar ondermaats!
Precies hetzelfde hier! Drie dagen lang een uur lang in de wachtrij en er wordt niet opgenomen. Never nooit boeken bij vakantiediscounter!!!!
hier ook hetzelfde helaas.
herhaaldelijk moeten bellen en mailen met dezelfde vragen over assistentie op de luchthaven, rolstoel meenemen, essentie aanvraag betalen voor het aanvragen van een douchestoel maar dan geen garantie kunnen geven. en met alles verwijzen naar Tui maar zij kunnen er niets mee want verwijzen terug naar de VakantieDiscounter. ik kan geen stoelreservering maken want heb geen boekingsnummer op de bevestigingsmail ontvangen, er staat gewoon een punt bij 'uw boekingsnummer is, .) bij opbellen naar Klantenservice heb ik minstens 32 minuten in de wacht gehangen en dan begint het bandje gewoon weer van voren af aan dezelfde muzieknummers af te spelen, er wordt gewoon niet opgenomen. VakantieDiscounter is bijna niet telefonisch en per mail (tijdig) te bereiken, lossen niet op en zijn niet te vertrouwen. Ik boek nooit meer bij VakantieDiscounter.
Ik vermoed dat de Vakantiediscounter goede kwaliteit levert zolang je hen niet nodig hebt voor extra hulp. Maar van zodra je een vraag of opmerking hebt, begint het circus. Wij ondervonden nu het probleem dat er 'inclusief directe vlucht' beloofd werd, terwijl er niet eens directe vluchten bestaan naar de desbetreffende bestemming! Aangezien het een bestemming was die we nooit eerder bezochten, wisten wij dit niet en waren we heel blij een directe vlucht te kunnen boeken. Helaas bleek dit niet waar, hier kwamen we plots zelf achter tijdens het mailverkeer. Ik kan er helemaal in komen dat een vlucht wijzigt, zolang wij ervan op de hoogte gebracht worden. Echter iets beloven dat niet bestaat, dat is puur bedrog. Zoals hieronder reeds een aantal keer vermeld werd, zijn zij nagenoeg onbereikbaar wanneer je hen nodig hebt: 2x 1 uur in de wacht gehangen, maar na een uur word je eruit gesmeten. Mails worden extreem traag of met AI beantwoord, je krijgt 5 verschillende contactpersonen en moet telkens opnieuw je verhaal doen. Maar er is iets wat alle medewerkers perfect onder de knie hebben: rond de pot draaien en vooral geen antwoord verstrekken. Legio mails verder heb ik nog steeds geen concrete uitleg over hoe het komt dat zij iets aanprijzen wat niet eens bestaat... 1 keer, nooit meer via Vakantiediscounter.
Wat een grap! Stel je voor, je boekt na een hectische periode eindelijk even een paar dagen naar het mooie Sicilië. Reviews waren goed, prima hotel, mooi zwembad eigenlijk alles om even een paar fijne dagen te hebben. Eenmaal aangekomen op het mooie Sicilië, onze los geboekte huurauto opgehaald en op naar het hotel. Eenmaal aangekomen bij het hotel zoals genoemd op de voucher begon onze hel vakantie. Er was geen reservering voor ons bekend in het hotel. De mannen achter de balie waren overigens erg aardig voor ons en wilde ons meteen mee helpen in tegenstelling tot vakantie discounter zelf. We hebben vakantie discounter proberen te bellen, ook het noodnummer maar bleven 45 minuten in de wacht hangen. Eenmaal een medewerker aan de telefoon gehad, gaf ze aan dat ze het uit ging zoeken en ons terug zou bellen. Onthoud even dat wij al 2 uur rond aan het rijden waren en er geen enkel hotel was wat onze boeking had binnen gekregen. Meerdere hotels binnen gelopen maar geen resultaat. Terug bij het eerste hotel (wat op onze boeking stond) gaven de medewerkers aan dat ze rond gingen bellen naar alles wat eventueel mogelijk kon zijn. Uit eindelijk een halve dag verder hebben ze gevonden dat wij 20 minuten verderop verwacht werden in het geboekte hotel. Eenmaal aangekomen stond de medewerker ons op te wachten om ons vervolgens naar een hotel 100 meter verderop!!! Te sturen. 4 x aangegeven dat dat niet klopt en het enige antwoord dat meneer gaf was ‘het is de zelfde keten’. Sorry maar dat is belachelijk. Het hotel waar we moesten verblijven had ons op de aankomst lijst met de hand geschreven onderaan dus waarschijnlijk ook nog een overboeking. Het hotel kwam absoluut niet overeen met het geboekte hotel. De foto’s van het zwembad waren ook niet foto’s van het hotel zelf maar een heel ander hotel. We zijn dus gewoon ergens neer gezet en het enige wat we kregen was ‘sorry’. Er was geen Zwembad in dit hotel, geen wifi en geen werkende airco. Vakantie discounter wil nergens aan mee werken. We zijn bijna een hele dag kwijt, we zijn in een niet vergelijkbaar hotel gedumpt en word je ook nog zo behandeld. Voor ons nooit meer vakantie discounter!!
Al vele jaren boeken we bij en vertrouwen wij op de vakantiediscounter maar dit door hen aangeprezen 5 sterren hotel was toch wel een misser: Tanger in Marokko, het Andalucia golf hotel was echt aan renovatie toe: grote vlekken in het tapijt-vuil onder de verrijdbare bedden-schimmel in de gehele badkamer- riool lucht in de wc- niet afsluitbare balkondeur en een slecht tot niet erkende airco. De afstandsbediening was te vies om aan te pakken en de klep viel er steeds af en er waren verbouwingdgeluiden boven onze kamer. Uiteindelijk zijn we 3 dagen en dus 2 nachten naar het prachtige blauwe dorp Chefchouene gegaan en daar onze welverdiende rust gekregen. Volgende keer toch maar eens ergens anders boeken denk ik want dit was een misser, Groeten Chris&Jenny.
Zolang er geen contact nodig is, verloopt alles prima. Maar zodra je iets van hen nodig hebt, wordt het lastig. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar en op e-mails wordt nauwelijks of veel te traag gereageerd. Hierdoor is het onmogelijk om lastminute zaken te regelen. Erg jammer… Voor mij is dit reden genoeg om geen klant meer te blijven.
Enorme wachtrijen aan de telefoon. In totaal vijf keer gebeld, waarvan ik 4 keer 45 minuten in de wacht heb gestaan voordat ik überhaupt iemand aan de telefoon had.
Een indeplaatsstelling van de hoofdboeker schijnt lastig te zijn. De eerste medewerker gaf aan dat dit niet mogelijk was, en kwam aan met annuleringskosten van 520 euro bovenop de reissom + het boeken van een nieuwe reis.. Na duidelijk te maken dat ik hier niet mee akkoord ging en dit geen stijl vond, wilde hij wel verder kijken naar andere mogelijkheden. Deze man was zeer slecht te verstaan, met veel omgevingsgeluiden. In opvolgende gesprekken nog 3 andere medewerkers aan de telefoon gehad, bij hun was dit niet het geval. Zij waren goed te verstaan, vriendelijk en gaven de indruk wel te willen helpen. Alle medewerkers hebben de belofte gedaan mij terug te bellen, geen van allen heeft dit gedaan. Ik vraag me af of het wel gelukt was, als ik hier niet zo bovenop had gezeten. De indeplaatsstelling is namelijk uiteindelijk gelukt na 3 dagen (Dit moest ook met spoed want 4 dagen hierna zou de reis starten). De wijzigingskosten waren 150 euro bovenop de reissom.
Waarschijnlijk een prima website om te boeken, zolang je niks hoeft te wijzigen. Het kost veel tijd, energie en stress als dit wel het geval is.
Wij hebben onze reis moeten annuleren ,ivm een gebroken knie. 4 dagen voor vertrek moeten annuleren, lukte telefonisch absoluut niet ,paar keer een uur aan de lijn gehangen. Via mail geprobeerd uiteindelijk iemand te pakken gekregen dag later, ik had ,gelukkig dacht ik, een annuleringsverzekering bij t boeken via hun afgesloten. De mevrouw van vakantie discounter zei mij dat ze een mail zou sturen met de annuleringskosten , en ik daarmee akkoord moest gaan pas dan kon het geannuleerd worden. De kosten ruim 800 euro !!! Deze krijg je niet terug via je annuleringsverzekering!! SCHANDALIG !! Beantwoord je de mail niet binnen 4 uur worden de kosten nog hoger . Waar slaat dit op. Allianz zegt het ook niet te snappen , maar betalen alleen de reissom terug. Vakantiediscounter zegt dat het kosten zijn om de luchthaven en hotel in te lichten ??? Nog nooit zoiets meegemaakt. Mag dit zomaar ???
800 euro is niet redelijk. Volgens de wet mag dit dan ook niet!!! Het vervelende is: als je er ZELF mee akkoord gaat wordt het een ander verhaal. Vakantiediscounter weet dit uiteraard en probeert op deze manier nog meer geld uit de zak te kloppen. Tip: vraag altijd om een specificatie van de annuleringskosten. Het is aan Vakantiediscounter om te bewijzen dat ze echt deze kosten gemaakt hebben. En uiteraard NOOIT weer boeken bij deze partij!
Vakantie omgeboekt en we komen er perongeluk achter dat de luchthaven niet klopt. Na 2 dagen aan de telefoon hangen en van hun kant proberen het probleem af te schuiven is het, 1 dag vóór vertek, gelukt. Niet dus. Proberen online in te checken en er popt wederom een verkeerde luchthaven op. Om moedeloos van te worden. Wat een mooi gezinsuitje had moeten worden is veranderd in een stressbende.
Nooit meer vakantiediscounter!
2 weken Turkije geboekt via Brussel en overnachting en parkeergelegenheid geboekt aldaar. krijgen we een mail dat zowel tijden als luchthaven veranderd zijn.. of we akkoord gaan met Keulen.. Nee maar wat wij vinden maakt niets uit want ze zetten je met de rug tegen de muur. Weken lang probeer je in contact te komen maar dat lukt maar niet. Bellen is ook geen optie want je staat zo een uur in de wacht. Je kan je laten terugbellen maar dat doen ze ook niet. Casemanagers die alles snel voor je oplossen? nee daar snappen ze niets van. We moeten dus extra parkeerkosten gaan maken maar ze geven in alles de organiserende partij de schuld. U kunt achteraf kijken of er iets mogelijk is.... Zelf zeggen ze niets te kunnen doen. Daarnaast was bij het boeken vliegen vanuit Keulen veel goedkoper.. Spelen ze hier een smerig spelletje? Deze centen krijgen we niet terug van ze. vakantie voorpret is ver te zoeken... nooit meer een pakketreis via deze verschrikkelijke club.
Vluchttijden veranderen waardoor we 2 dagen minder kunnen besteden op de vakantiebestemming.
Vakantiediscounter wil hier niks in compenseren. Waardeloze service. Natuurlijk zijn de vluchttijden onder voorbehoud maar het gaat hier niet alleen om de vlucht, ook om de all-inclusive hotel.
Klantenservice medewerkster hangt gewoon op. Waardeloos.
Reis geboekt via de vakantiediscounter. Super website die duidelijk en overzichtelijk is. Je kan zelf aanvinken vanaf welk vliegveld je wilt of je kan het gewoon niet invullen zodat je de beste prijs krijgt van alle vliegvelden. Prijzen wijzigen wel telkens dus even goed in de gaten houden voor een tijdje en dan snel de beste prijs kiezen! Zo doen wij het al jaren, de vakantiediscounter regelt alles goed en die laat het daarna over aan de reisaanbieder waarbij je het daadwerkelijk koopt. Dus een ideaal middel om de beste prijs te vergelijken. Ps. wel opletten op de reistijden, soms heb je pech en kost het je één hele dag dus beter in de ochtend vliegen bijvoorbeeld en in de avond pas weer weg!
Groetjes Harm Velden
Boek je reis en word je ervoor ernstig ziek. 20.45 bel je want klanten service is tot 21.00 open zeggen ze. Nou dan maar nood nr bellen.... die kunnen dan niet voor je omboeken ook kunnen ze geen account voor je aanmaken zodat je dit zelf kan regelen en alleen een melding maken. Je vliegt 10 uur en klanten service pas om 9 open. Waarvoor is er een noodnummer als die niks kunnen doen.
Tijdens boeking loop hun website vast waardoor onder mij naam 2x geboekt staat hierdoor staat het zo ook op de vliegtickets. Raar want ik pas in augustus.
Nu moet ik voor hun fout in het systeem 500 euro betalen zodat ze dit weer recht kunnen zetten met de Turkse airline. Dieven.... oplichters!!
Nooit meer vakantiesiscounter !!!
Bedankt voor het verpesten van de vakantie voor mij mn partner en dochter !!!!
Vakantiediscounter/ V252610179
Dit is het reserveringsnummer. Behalve het hele gedoe. Op het laatste week voor vertrek...en dan bel je hun toevallig zelf omdat het zo vaag is...moet jezelf je vliegtuigstoelen reserveren en extra bijbetalen volgens vakantiediscounter.
Toen de vliegtuigmaatschappij Pegasus zelf gebeld bleek dat dit niet hoefde en dat het geldklopperij is.
Overigens de naamswijziging waren ze vergeten door te zetten. Toen we daarvoor weer belden gaven ze aan dat prijs voor naamswijziging weer hoger is geworden omdat ze afhankelijk zijn van de vliegtuigmaatschappij. Uiteindelijk 730 euro extra betaald voor hun fout...omdat hun website vastliep en er een dezelfde naam dubbel kwam te staan in de boeking !!! Nogmaals zijn het oplichters bedriegers en geldklopperij....je moet overal zelf achteraan lopen. Nooit nooit meer dit ! Shitvakantie achter de rug.
Vakantiediscounter koopt reizen in bij andere reisorganisaties. Dus eigenlijk zijn ze niets meer dan een makelaar/bemiddelaar die geld verdiend aan de transactie tussen de consument en reisorganisaties als bijvoorbeeld het inmiddels failliete FTI reizen. Op zich hoeft dat niet zo´n probleem te zijn als je meer geld wil uitgeven. Maar als dan vervolgens een reisorganisatie failliet gaat, dan geeft Vakantiediscounter niet thuis en laat de afhandeling aan de consument. Erg klantonvriendelijk, ze zijn zelfs niet een ster waardig. Dus beste consument, wees gewaarschuwd en boek je reis NIETbij Vakantiediscounter!
Dit zijn de beste reisbureaus van augustus 2025.
Er zijn 78 reviews geschreven over De Vakantiediscounter op Reviews.nl. Met een 2.4 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.