• Dhr. Lee
    Alle analoge signalen verbroken en tarief blijft 0 reacties

    Laat ik eerst met het goede beginnen. Ziggo was een goed bedrijf tien het casema was, innovatieve dingen werden uitgevonden, snelheden werden verhoogd, tegen goede concurrerende bedragen. Mijn vader zit er daarom al 50+ jaar bij.

    Mijn vader had echt het oude abonnement 3 tientjes (voorheen zelfs in guldens) waar je alleen analoog tv kon kijken. Hij heeft ook alleen tv die analoge signalen kon ontvangen. Digitale kast kon je niet krijgen dan moet je upgraden naar een pakket van 55+ euro. Kortom worden sommige mensen net als bij een razzia tegen de muur gezet en de rest weten we wel. Je hebt geen keus, die wordt voor je gemaakt door ziggo.

    Dan het ergste, die man houdt van muziek... Wat wordt er vervolgens ook nog in een rap tempo eruitgegooid? Het analoge signaal voor de radio. Altijd perfecte kraakheldere fijne radio gehad. Of je even een gratis antenne kabeltje uit het jaar kruik wilt bestellen of 50 euro wilt betalen voor een radio tunertje die je vervolgens weer aan de bestaande radio kan koppelen??? Wat een vooruitgang. Dit alles in de mom om meer snelheid te kunnen behalen en de kwaliteit te kunnen waarborgen.

    Nu was het tijd om toch even te bellen, want ziggo heeft nog maar even een paar keer de tarieven verhoogd tot 40+ Euro omdat ze de bovenstaande verbeterpunten hebben ingevoerd voor iedereen. Dan kom je weer op het zelfde uit qua gesprekken. Internet basic voor 32,50 (alleen internet, geen tv of radio meer) of een alles in 1 pakket voor 55 euro (internet en tv).

    Ik nog even kijken naar goedkopere alternatieven voor alleen internet, zie ik het basic internet voorbij komen. 29,95 euro voor 6 maanden en/of 3 wifi booster packs erbij. Dit is dan wel voor nieuwe klanten uiteraard, want bestaande klanten zijn eigenlijk oud vee die klaarstaan voor het slachthuis. Die koeien zijn ook uitgemolken blijkt na een telefoontje met de service en de retentie afdeling.

    Van de service afdeling kreeg ik de opmerking dat hij het niet eerlijk vond dat ik als bestaande klant die opmerking maakte. Alleen nieuwe klanten kunnen genieten van gratis spullen en goodies en extra korting en extra welkomstpakketen Bestaande klanten die gestript worden in hun keuzen en meer betalen hebben hier geen recht op.

    Hup door naar de retentie afdeling, want ik zie ook andere oplossing meer dan wegwezen. Zelfde verhaal aangedragen, bedragen doorgegeven en de kadootjes die nieuwe klanten krijgen bij aanvang van het internet basic abonnement. Kadootjes en bedragen kloppen maar voor een bestaande loyale klant is 0,0 te doen. Er wordt niet eens de moeite gedaan om hem toch iets tegemoet te komen.

    We gaan nu maar overstappen naar een goedkopere internet provider die zijn er meer dan genoeg, tv en radio is er namelijk al uitgesloopt door ziggo. Andere providers zullen vergelijkbare service en internetsnelheden hebben, maar dan betaal je er in ieder geval wel een stuk minder voor.

    Ziggo maakt in mijn ogen misbruik van hun positie en loyaliteit wordt gewoon bestraft. Het voelt echt alsof je als bestaande klant tot de laatste druppel wordt uitgemolken.

    Vanaf nu dan maar elk jaar lekker provider hoppen en overal alle kadootjes meepikken.

    Dhr. Lee 24 juli 2021

    Ontevreden over Ziggo?

    Probeer eens de beste keuze T-Mobile Thuis.

    Internet en tv providers prijzen vergelijken.