• Michael
    Online.nl internetpakket met glasvezel 0 reacties

    Ik heb via online.nl een internetpakket besteld op 25-5-20. Omdat we thuis geen telefoonlijn hebben, maar alleen een glasvezel, was ik op zoek naar een glasvezelinternet. Het verbindingstype van mijn pakket was in het beschrijving van het product niet gespecificeerd op een duidelijke manier. Maar het gewenste pakket stond wel op de pagina met andere glasvezelaanbiedingen. (Ik voeg een screenshot van mijn bestelling toe). De bevestigingsbrief bevatte ook geen vermelding van een verbindingstype dat voor dit pakket vereist was. Het misverstand werd duidelijk toen mijn familie de apparatuur begon te installeren. We hebben wel een DSL-pakket ontvangen!
    Het probleem werd verergerd door het feit dat ik enkele maanden in het buitenland vastzit vanwege het corona en ik kan niet naar huis terug keren.
    Een contact opnemen met het bedrijf was echter vrijwel onmogelijk. De chat en zijn online "deel-met-ons"-vorm op de site werken niet, ze weigeren problemen te bespreken via de Facebook-messenger, ze geven me geen mailadres. Er blijft alleen het callcenter om contact op te nemen met het bedrijf, maar bellen vanuit de EU is erg duur, het is goedkoper om rechtstreeks aan de advocaten te betalen...
    Mijn familie heeft mislukte pogingen gedaan om de ontvangen apparatuur op een glasvezelmodem aan te sluiten. Door het ontbreken van internet thuis mijn mogelijkheid om met mijn familie te communiceren nu zeer beperkt is.
    De foutieve bestelling is opgetreden vanwege de fout van beide partijen. De bedrijf wil niet meewerken aan het oplossen van dit probleem en een effectieve communicatie met de klant onderhouden, rekening houdend met de situatie waarin de hele wereld zich nu bevindt, misschien met uitzondering van Online.nl.
    Pluspunten:
    De (niet juiste) bestelling is op tijd geleverd
    Verbeterpunten:
    - Vrijwel een volledige afwezigheid van communicatiekanalen (behalve een callcenter);
    - Een onvolledige beschrijving van de producten op internetpagina's en in de volgende correspondentie, die misleidend kan zijn voor klanten;
    - Een belofte van 100% installatiegarantie is niet meer dan woorden.

    Michael 30 juni 2020



Meer informatie en reviews over Online.nl