• Louis
    Nummerportatie 0 reacties

    In augustus 2019 is mijn schoonmoeder van 88 jaar overgestapt van online naar caiway. Zij kreeg toen glasvezel buitenaf van Deltafiber. De bijbehorende provider was Caiway. Na enige tijd problemen te hebben gehad met het opzeggen van Online en de nummerportatie naar Caiway kon ze weer met haar oude telefoonnummer bellen. Dit telefoonnummer heeft ze al meer dan zestig jaar. Al haar familie, waarvan menigeen op leeftijd, en bekenden weten niet anders dan dat zij dit nummer heeft. Ook de thuiszorg staat in verbinding met dit nummer via een alarmeringssysteem. Als zij bv snel hulp moet hebben kan ze door een alarmeringsknop hulp inschakelen.
    Tot zover alles oké zou je zeggen.
    Tot zondag 21 maart, de telefoon deed het niet meer. Caiway gebeld om de storing te verhelpen, er was geen storing! Er was wel een ander telefoonnummer die functioneerde wel.
    Vreemd, bleek toch dat ze na bijna twee jaar nog steeds met online een contract had voor internet en vaste telefonie. Haar tv abonnement was in augustus 2019 wel opgezegd maar de rest niet.
    Even ademhalen, contact met online gezocht om in eerste instantie te zorgen dat ze weer van haar vaste telefoonlijn gebruik te kunnen maken. Mobiel heeft ze niet en van internet gebruikt ze sinds het overlijden van haar man geen gebruik meer. Daarna nummerportatie naar caiway.
    Makkelijk toch?
    Nou mooi niet, ik ben sinds bijna 4 weken dagelijks in contact met deze incompetente provider. Na 21 uur bellen, in de wacht staan, een harde reset, een softe reset, andere telefoon, talloze medewerkers aan de lijn die iedere keer weer hetzelfde verhaal moeten horen en bij het einde van een gesprek standaard vragen : kan ik verder nog iets voor u doen?, een monteur die met de beste wil van de wereld het probleem met de lijn niet kan verhelpen, niet door de eerste lijns medewerker kunnen komen. Alle niet nagekomen beloftes "dat het spoedig opgelost zou zijn" zat, zat er maar één ding op. Zo snel mogelijk porteren, daar was ik al mee begonnen. Keer op keer kreeg ik bericht dat de portatie niet was gelukt omdat de naam niet zou corresponderen met de gegevens die online had. Het bleek dat achter de twee voorletters geen punt moest staan. Voordat ik hier achterkwam was ik al weer één week verder.
    Gelukkig probleem opgelost. Weer een portatie aangevraagd.........kreeg ik een mail van notabene online dat ze het nummer van de vorige provider niet konden achterhalen....
    Mijn broek zakte af en tijdens het ophalen toch maar weer contact opgenomen met Online.
    Weeeer het gehele verhaal uit de doeken gedaan. Als antwoord kreeg ik te horen dat dit absoluut niet kon en dat de persoon met wie ik sprak er direct op zou reageren.
    Foei toch, eind goed al goed.
    Nee helaas ik kreeg bericht dat de portatie niet was gelukt omdat de naam niet zou corresponderen met de gegevens die online had.
    Ik dacht wat Pieter Omtzigt kan, kan ik ook. Bijten en niet meer loslaten.
    Van Caiway kreeg ik de tip om de gegevens van online één op één gekopieerd en geplakt op te vragen en deze met een screenshot naar caiway te sturen. Zo gezegd zo gedaan. Om er zeker van te zijn dat alles goed zou verlopen en niet voor de zoveelste keer weer het verhaal aan een medewrrker te moeten uitleggen bleef ik aan de lijn terwijl de mail werd verzonden. Zoals afgesproken, kopiëren, plakken en verzenden. Mooi, ping, de mail. Ik lees hem door en zie tot mijn stomme verbazing dat de postcode uit vijf cijfers bestaat. Terwijl ik dit aan de medewerker vertel zegt hij dat dit een foutje was, HIJ had het verkeerd overgetypt!!!! Stommeling, wat vroeg ik nou? Kopiëren en plakken!! Begrijp je mijn vraag niet?
    Na de exuses verlde hij me ook nog dat er een compensatie zou volgen!! Voor alle uren dat ik gebeld heb? Nee voor mijn schoonmoeder, voor de teveel betaalde kosten. Daags na deze medeling werd er weer geld afgeschreven door Online.
    Na de volgende mail met de gegevens van Online een screenshot gemaakt voor Caiway en doorgestuurd via de mail. Verwerkings tijd binnen twee dagen.
    Eindelijk na twee dagen en een verdrietige schoonmoeder het verlossende bericht.
    Ik kreeg weer bericht dat de portatie niet was gelukt omdat de naam niet zou corresponderen met de gegevens die online had. Terwijl ze zelf de gegevens aan mij hadden verstrekt.
    Einde van dit verhaal? Nee het is er na bijna vier weken nog steeds niet.
    Ik vraag me af waar de menselijkheid blijft in deze geautomatiseerde wereld waar het alleen maar draait om geld.
    Ik hoop dat dit verhaal door menigeen zal worden gedeeld. Het is echt slecht wat Online doet.
    Louis N.

    Louis 16 april 2021

    Ontevreden over Online.nl?

    Online.nl is de beste keuze.

    Internet en tv providers prijzen vergelijken.