Fietsenplaats

Lid van Reviews.nl

  • Claire
    Alles aan dit bedrijf is slecht 0 reacties

    Op 8 maart 2021 heb ik online een fiets besteld daar door corona de winkels alleen open zijn op afspraak. Enkele dagen later heb ik de fiets ontvangen en 14 maart heb ik deze in elkaar gezet. Toen bleek dat ik de voorremmen niet goed afgesteld kreeg, heb ik een afspraak gemaakt bij een erkend fietsenmaker voor 23 maart. In verband met corona kan dit alleen op afspraak. De bedenkperiode van 14 dagen was toen dus al voorbij.

    De fietsenmaker heeft geconstateerd dat het frame van de fiets niet goed is uitgelijnd waardoor het voorwiel er niet recht in gezet kan worden en de remmen dus niet afgesteld kunnen worden; het product is niet in orde en dit kan niet gerepareerd worden daar het probleem aan het frame ligt.
    Telefonisch heb ik toen contact opgenomen met Fietsenplaats.nl en de dame aan de lijn zei dat ik dan moest mailen voor de retourinstructies. Dit heb ik dan ook gedaan.

    Omdat ik al veel tijd ben kwijt geweest aan het monteren van een ondeugdelijk product, heb ik Fietsenplaats.nl gemaild met de vraag om mij de retourinstructies toe te sturen en om teruggave van aankoopbedrag. Hier heb ik foto's, een video én een officieel verslag van de fietsenmaker aan toegevoegd.

    De reactie op deze mail was om met de fiets naar Rotterdam, Zaandam of Waddinxveen te komen voor reparatie. Gezien het feit dat ik in Arnhem woon en niet in de gelegenheid ben, noch de mogelijkheid heb, dat te doen, en ik niet voor niets online heb besteld, is dat voor mij geen optie.

    De reactie van Fietsenplaats.nl op deze mail was om de fiets naar een lokale fietsenmaker te brengen en te vragen naar eventuele reparatiekosten. Verbazing alom, aangezien ik al bij de fietsenmaker was geweest en het algehele frame niet goed is uitgelijnd. Worden mails en bijgevoegde bestanden wel gelezen?

    Ik heb nogmaals het verslag van de fietsenmaker toegestuurd waarop ik de volgende reactie ontving: 'Deze bestand is leeg, hebt u wel de goede verzonden?' Het begint er erg op te lijken alsof er nu simpelweg tijd wordt gerekt. Misschien hopen ze dat ik het dan opgeef? Ik heb nogmaals een mail gestuurd met het verslag in PDF, JPEG en PNG.

    Na een week niks te horen heb ik nogmaals een mail gestuurd waarin ik mijn wens heb omschreven (kosteloos retourneren van de fiets) met een termijn waarop ik dit graag zou willen. Een dag later ontving ik twee e-mails waarin mij werd verteld dat retourneren alleen kan binnen 14 dagen na de aankoop (door corona kon ik pas later terecht bij de fietsenmaker), maar dat zij wel de fiets bij mij op kunnen komen halen, dan repareren zij hem en krijg ik deze weer toegestuurd. Wel is het zo dat ik dan de fiets in z'n geheel even moet demonteren en terug in de doos moet stoppen.

    Er is mij in elke e-mail hetzelfde gezegd: retourneren is niet mogelijk. En er zijn ondertussen behoorlijk wat mails verstuurd. Ik ga ervan uit dat wanneer ik €250 betaal voor een product, dat deze in orde is. Voor dit geldbedrag wens ik niet een fiets in elkaar te zetten, de fietsenmaker in te moeten schakelen, de fiets te demonteren en weer in een doos te stoppen, om vervolgens weer een fiets te ontvangen die ik wederom in elkaar moet zetten met de kans dat zich hetzelfde probleem weer voordoet.

    Het feit dat mij niet meteen een correcte oplossing wordt geboden, dat er geen empathie is richting de klant ('Wat vervelend dat...' was niet verkeerd geweest), dat ze bijlagen niet zouden kunnen zien en dat ik zelf ontzettend veel energie moet steken in het monteren/demonteren/verzenden van een product en daarvoor overmatig veel onnodige e-mails verstuurd moeten worden (en ik heb dus tot op heden nog steeds geen oplossing en/of retourinstructies ontvangen) maken dit bedrijf één van de meest onbetrouwbare waarmee ik ooit in aanraking ben gekomen. Ik wens op geen enkele manier meer zaken met hen te willen doen, daar ik vind dat zij kwalitatief ondermaatse producten en service leveren.

    Claire 13 april 2021