• Rene Verhagen (32)
    De klussenier btw aangifte etc 0 reacties

    Ik begrijp dat ivm jouw vakantie periode, je nog niet de gelegenheid heb gehad om tussentijd contact met mij op te nemen. Echter is dit geen excuus voor de weken die hier aan vooraf zijn gegaan. Aangezien je aangaf vandaag weer aanwezig te zijn, stuur ik je deze mail.

    Helaas heb ik vanmorgen wederom een teleurstelling ondervonden.
    Jullie factuur 19703404 is op 5 november jl. 2x door jullie geïncasseerd!
    Aangezien wij al zeer teleurgesteld en ontevreden zijn in jullie dienstverlening, valt deze dubbele incassering nogal zwaar.

    Omdat ik al weken probeer telefonisch contact met jouw te krijgen en jij helaas niet te moeite neemt om mij terug te bellen. Heb ik geen idee hoe ik contact met jou kan krijgen?!
    Terwijl communicatie richting een klant heel erg belangrijk is.

    Doordat er nauwelijks communicatie is, enkel een enkele korte reactie waar in staat we zijn er mee bezig. Weet ik niet waar wij aan toe zijn.
    Door jullie toedoen heb ik, zoals ik aan jou kantoor heb aangegeven geen datum kunnen geven aan de bank voor onze aanvraag mbt een verbouwingslening voor onze woning en is de aanvraag geannuleerd.
    Al hadden jullie een data aangegeven, daar weliswaar dan ook aan gehouden kon worden had dit niet zo geëscaleerd.

    Ik heb meerdere keren gebeld naar jouw kantoor, telkens kreeg ik te horen dat ik door jouw of door iemand anders teruggebeld zou worden.
    Tot op de dag van vandaag ben ik nog geen enkele keer terug gebeld en dit speelt al vanaf begin oktober jl. (overigens heb ik ook al 2x meegemaakt dat de telefoon niet wordt opgenomen) Jack, wat zijn dit voor vreemde praktijken?

    Los van afgelopen weken, zijn er voorgaande jaren ook een aantal zaken niet zuiver verlopen vanuit jullie kant. Terwijl ik heb vernomen dat dit wel behoort tot jullie dienstverlening waar wij een hoge vergoeding voor betalen.
    Naar mijn weten, zoals ook op jullie website staat en lijkt het mij gezien de hoogte van de vergoeding zit er minimaal scan en herken en proactief advies in het pakket.

    Kun je mij dan uitleggen, waarom ik vorig jaar jullie moest attenderen op een fout uit begin 2018 ivm foutieve facturatie en betaling. (vanuit René zijn kant)
    Waarbij ik de jullie de correctie heb voorgeschoteld, welke al had voorzien moeten worden in 2017. Er hierdoor pas in september een correctie is gemaakt, tevens op de btw aangifte. Hier zitten een aantal maanden in het kader van scan en herken?

    Met de scheiding van René en Isabella, wat aan jullie is gecommuniceerd dat zij er niet meer bij betrokken zou zijn. Waarbij er bekend was dat zij de woning en de lasten in 2018 voor zich nam, dus ook de renteaftrek voor René niet van toepassing zou zijn.
    Is er toen der tijd geen lampje gaan branden, wellicht is een tussentijdse afdracht aan de belastingdienst niet verstandig gezien zijn resultaat van 2018?

    René er niet bij stil stond dat hij de btw aangifte moest betalen, hadden jullie dit niet kunnen zien bij het verwerken van zijn bank e.d.? Dat het vreemd is dat hij dat niet betaalde maar er wel voldoende saldo is? Hoort dit niet bij jullie proactief advies en of scan en herken? Hierdoor dus boetes zijn ontstaan aan de belastingdienst.

    Ook heb ik mailtjes gevonden met Maike, dat er niet terug gebeld werd, geen reacties.
    Documenten niet verstuurd. Ik heb nog meer voorbeelden dan enkel genoemde, mocht je nog interesse hebben in welke punten. Zal ik deze graag alsnog toelichten

    Al met al, bevreemd mij het zeer dat er bij jullie eigen administratie er dus sprake is van een dubbele incassering en dat dit nog niet eens is opgemerkt en terug is gekoppeld aan ons of wellicht wel aan meerdere klanten?

    Door o.a. deze issues is er geen vertrouwen meer in jullie kantoor.

    Jack, concreet wanneer kunnen wij de gevraagde stukken verwachten zodat wij weten waar wij aan toe zijn.
    Het betreft hier de IB 2018 en het wijzigen van het adres op de jaarrekening 2018 (aangezien het oude adres van bijna 2 jaar geleden hier nog op staat.

    Tevens verwacht ik per omgaande een terugstorting van de dubbel geïncasseerde factuur.
    Ook verwacht ik per omgaande een oplossing voor de huidige gang van zaken en of dit nog op te lossen valt.

    Verneem graag van je.

    Rene Verhagen (32) 8 november 2019

Plaats een reactie


Meer informatie en reviews over De Klussenier