• Paula
    Verlenging zonder akkoord 4 reacties

    Contract is zonder akkoord met 2 jaar verlengt. Opzeggen kan niet, dan moet je de resterende maanden betalen. Klantenservice moeilijk bereikbaar, na 3 verschillende medewerkers na half uur eindelijk geholpen. Medewerkers geven allemaal aan dat er door hun goed is gehandeld en ik zogenaamd heb toegezegd. Hun woord dus tegen de mijne.... Ik heb nooit wat ontvangen en moet dus nu nog voor een jaar betalen terwijl ik er geen gebruik van maak. Opzegtermijn na een jaar kennen ze hier dus niet...

    Paula 9 februari 2021

    Ontevreden over Budget Alles-in-1?

    Probeer eens de beste keuze DELTA Fiber.

    Internet en tv providers prijzen vergelijken.

    • Simar

      Gek genoeg werkt bijna geen enkel bedrijf met een opzeggings-reminder. Ze verlengen het vaak automatisch nadat je contract termijn is verlopen.

      Ik kwam bijvoorbeeld 4 jaar later erachter dat ik mijn Energie provider al 3 jaar eerder kon overstappen om zo kosten te besparen. Heb nooit een mailtje of iets gehad. Hetzelfde verhaal... Mogen bedrijven wel iets aan doen.

      Moet wel zeggen dat ik blij klant ben van Budget Alles in 1. :)

      Simar 9 februari 2021

    • Johan

      Je sluit in eerste instantie een contract af van een duur van 1 of 2 jaar. Hierna kun je het contract maandelijks volgens artikel 6 van de algemene voorwaarden opzeggen. Bij een nieuw contract dien je namelijk zelf expliciet akkoord geven volgens artikel 4 van de algemene voorwaarden. Als budget alles in 1 dit niet kan aantonen dan is het initiële contract (NLE) niet met 2 jaar verlengt en dus maandelijks gewoon maandelijks opzegbaar.

      Johan 12 februari 2021

    • Budgetthuisgebruiker

      @Simar Uw verhaal klopt niet. Iedere provider dus Budget ook, verlengt niet automatisch het contract. Na het uitdienen van uw contract loopt uw overeenkomst inderdaad door voor onbepaalde tijd, maar dan met 1 maand opzegtermijn, omdat u uw contract heeft uitgediend.
      Dit is wettelijk zo geregeld en ook bij budget zie ik in de online portal dat ik nu ieder moment kan overstappen, gezien ik mijn 12 maandelijkse contract heb uitgediend.
      Dit geldt ook voor Energie/telecom etc.
      Waarom zouden de providers u op de hoogte stellen? Dan zouden ze zichzelf tegenwerken. U bent verantwoordelijk om uw eigen administratie bij te houden, niet een ander.

      Budgetthuisgebruiker 17 februari 2021

    • Simar

      Dat klopt wat je zegt dat je het in een dashboard vast wel terug kunt vinden. Hier kijk ik, net als menig mens echter nooit op. Ik vind gewoon dat ze best een e-mail of sms kunnen sturen wanneer je contract bijna afloopt. Dit doet geen enkele provider, vanzelfsprekend.

      Simar 17 februari 2021