• Jan
    Slechtste service ooit van Budget alles in 1 0 reacties

    Ik ben sinds 28 juni overgestapt naar Budget alles in 1. Op de overstapdag (met de overstapservice van Budget) zat ik meteen 's ochtends zonder internet en TV. De service bij overstappen is dus niet geruisloos maar je bent zomaar een dagdeel (of 2) zonder internet. Na de installatie door de monteur (die alleen het strik noodzakelijk doet, niet bijv. de extra bestelde TV-modem aansluiten) leek de TCV het te doen en moest alleen zelf de update nog downloaden. Toen de monteur was vertrokken bleek de WIFI niet aan te sluiten. Er was wel contact met het modem maar niet met internet. Ik kon de monteur onderweg nog bereiken en die gaf als diagnose, na een paar testen die ik moest doen, dat de glasvezelmodule defect was. Hij had al het vermoeden dat de verkeerde voeding er bij zat. Ik had dus geen internet en de TV bleek het ook niet meer te doen. De monteur was niet van plan terug te komen. Ik moest de klantenservice maar bellen en vragen de module z.s.m. op te sturen.
    Met dit advies belde ik de klantenservice. Die wilden echter niet zo maar sturen, ook niet op mijn verzoek met de monteur overleggen. Ik moest maar foto's maken van het geïnstalleerde modem en module en dat mailen naar hen. Aan het feit dat ik zonder internet toch moeilijk kon mailen had de klantenservice even niet gedacht. Toch moesten en zouden ze die foto's hebben want dat was essentieel voor het beoordelen wat er moest worden gedaan om het op te lossen. Ik moest maar bij de buren gaan mailen of op de telefoon van mijn werkgever een account aanmaken zodat ik daarmee kon mailen. Daarna zouden ze de foto's zo spoedig mogelijk beoordelen en mij bellen om de zaak op te lossen. Begin van diezelfde middag stuurde ik de foto's en je raad het waarschijnlijk; de dag erna was er nog niet gebeld. Ik heb ten einde raad (ik kon niet werken thuis en de sportuitzendingen wilde ik toch graag zien) mijn zoon gevraagd om me te komen helpen. Die is technisch geschoold. Gelukkig wilde hij de ongeveer 100 km rijden om te proberen een oplossing te vinden. Het bleek een defecte voeding van de galvezelmodule. In mijn schuur bleek een oplader van een zaklamp het juiste voltage en ampère te hebben alleen paste het stekkertje niet goed. Met wat opspannen bleef hij toch zitten en kon ik dus vooruit. Ik heb toen ook een klachtformulier ingevuld. Ze beloven daarop uiterlijk na 5 dagen te reageren. Ook dat gebeurde niet.
    Na 10 dagen kreeg ik telefoon van dezelfde medewerker die ik die 28e aan de lijn kreeg.
    Hij meende dat alles naar behoren werkte want men kon zien dat de aansluiting actief was. Ik vertelde dat dit niet niet dankzij hem kwam maar ondanks hem en dat mijn zoon een noodoplossing had gemaakt. de echte reparatie moest van Budget komen. Hij ging nu de foto's pas bekijken die dus al 10 dagen gelden per se gestuurd moesten worden. De medewerker ging navragen of hij een voeding kon opsturen. Hij kwam terug met het verhaal dat ze die voeding niet los hadden. De complete glasvezelunit met voeding dan maar vervangen was hen te gortig. Ik moest maar zelf een voeding opzoeken en aanschaffen via internet en dan mocht ik de kosten declareren. Ik vroeg waarom ze dat zelf niet regelen? Daarop kwam een vaag antwoord dat zij dat niet kunnen???? Ik liet weten dat ik met Budget alles in 1 een contract heb getekend voor oversluitservice, installatie van een door hen geleverde glasvezelmodem door een monteur en dat ik dus ook wil dat zij dit vlekkeloos werkend leveren. Op dit moment is er een inferieure voeding geleverd dus verwacht ik de reparatie en oplossing van Budget alles in 1, daar betaal ik voor (vooraf!!!). De medewerker meende echter dat als ik zelf geen voeding wilde kopen het dan voor hem ophoud. Ook een monteur sturen om het op te lossen wilde hij niet. De klant wordt dus verantwoordelijk gemaakt voor de reparatie c.q. vervangen van een defect onderdeel van hun hardware.
    Budget alles in 1 is dus een goedkopere aanbieder maar maalt niet om de klant. De klantendienst (kan het helaas geen klantenservice noemen) poeiert je af met een voor hen goedkoopste oplossing, ook al lost het niets op.
    Een klacht indienen heeft geen zin want daar wordt door dezelfde dienst op geacteerd. Dus geen enkele interne toetsing of de klantenservice wel naar behoren werkt. Ik raadt iedereen af om dezelfde fout te maken door voor Budget alles in 1 te kiezen. betaal maar iets meer, het scheelt enorm veel frustratie en je krijgt iets wat wel werkt zoals het behoort.
    Ik ga nog overleggen met de rechtsbijstand wat ik kan doen tegen deze praktijken.

    Jan 7 juli 2021

    Ontevreden over Budget Alles-in-1?

    Probeer eens de beste keuze Online.nl.

    Internet en tv providers prijzen vergelijken.