Receptioniste totaal ongeïnteresseerd in ons., zowel bij in- en uitchecken. Er werd bij uitchecken niet eens gevraagd hoe we ons verblijf vonden. Vloerbedekking in gang met vlekken (2de verdieping), wandlampen kapot.
De lounge gaf een troosteloos aanzicht, geen gezelligheid door bijv bloemetje op tafel, de frisdrank automaat kapot (kan alleen met QR-code), stoelen stonden door elkaar zonder tafeltje. Er had bijv ook een info scherm aan de wand kunnen hangen over de omgeving. Kortom ongezelligheid ten top!
Kamer was zeer gedateerd, badkamer met schimmel, boorgaten in de muur, slechte kamer verlichting. Miste een spiegel in de kamer, deze zat alleen bij de kapstok maar daar was geen verlichting. Föhn ontbrak, kon tegen een borg van €20 bij receptie cash worden voldaan. Slechte kleerhangers.
Ontbijtbuffet was fantastisch. Dat dan weer wel.
Kortom wij gaan hier niet meer heen. Jammer want de buitenkant van de abdij doet anders vermoeden.
Goede locatie en kamers, in een heel mooie omgeving. Helaas geen Wifi op de kamer.
Een aantal keer aangegeven bij de receptie, er werd beloofd om te kijken maar dat gebeurde niet. Jammer, want we hadden bij het boeken er speciaal op gelet dat er Wifi zou zijn.
De enigste plek waar ik verbinding had was in de lounge.
Rolduc lijkt wel een gevangenis. Mag geen hotel genoemd worden. Je wordt er niet gastvriendelijk ontvangen. Ze laat je rustig meer dan een kwartier wachten door 2 telefoontjes aan te nemen voor boekingen maand en later. Vele gasten in de rij achter ons. Vervolgens geeft ze de sleutel van 1 kamer, maar we hadden er 2 geboekt. Ze kijkt dus helemaal niet goed in de boeking. Andere kamer is helemaal aan andere kant van het gebouw. Bij wensen kon je dat aangeven, maar hier kunnen ze daar geen rekening mee houden.
Toiletten en douches zijn vies en er is niets, geen wcfris, of iets leuks aan de muur. Toiletpapier zijn geen vellen, dus je trekt aan wat de vorige achter laat...bahhh!
Er hangt wel een instructie hoe je in 10 stappen je handen moet wassen..
Maandverbandbakje is niet
afgesloten, je kunt erin kijken... ook niet kortgeleden geleegd en ruikt.
Douche en toiletten overkant of einde gang.
Kamer is een cel.
Stopcontacten zitten verkeerd. Bedden zijn goedkoop en te zacht en te laag hierdoor.
Geen dingen om de kamer op te leuken. Vloerbedekking met vlekken.
Op verschillende deuren van de gangen en kamers hangt een papier stilte, lijkt wel een hospice... Maar buiten op terras lallen de mensen tot in middernacht, wat heel gehorig is met al die gebouwen.
De eenpersoonskamer waar mn dochter sliep rende tot middernacht een uur lang jonge mannen. En dat met toilet op de gang...
Steeds kom je smorgensvroeg mensen in ondergoed tegen.
We zaten in een slechte film!
Het complex van Rolduc vertoont gelijkenissen met een detentie-inrichting. Het is niet toegestaan om naar deze locatie te refereren als een accommodatie voor tijdelijk verblijf. De ontvangst aldaar laat te wensen over in termen van gastvrijheid. Ze houdt je kalm bezig voor een periode van tijd die langer is dan vijftien minuten, doordat ze twee oproepen aanneemt met betrekking tot reserveringen die pas over een maand of later plaatsvinden. Talloze bezoekers staan in een opeenvolging achter ons. Daarna reikt ze ons de toegangspas van één verblijfsruimte aan, ondanks onze reservering voor een tweetal kamers. Haar inspectie van de reserveringsgegevens blijkt oppervlakkig te zijn. De alternatieve kamer bevindt zich volledig aan de tegenovergestelde zijde van het complex. Kortom Slecht hotel dit…
Ik had een duo van vouchers aangeschaft via Sociale Connectie voor een trio van nachtelijke verblijven. Bij onze aankomst werden we begroet door de receptioniste met een humeur dat duidelijk te wensen overliet. Buitengewoon bondig en zonder enige persoonlijke betrokkenheid. Mijn intuïtie gaf me onmiddellijk het gevoel dat de aankomende dagen niet veel goeds in petto hadden. De sanitaire ruimte vertoont een overvloed aan schimmels, en er is geen regelmatige controle van de logeerkamer. Gedurende vier opeenvolgende dagen blijven de bedden onaangeroerd en wordt dezelfde handdoek aangeboden. Bovendien ben ik van mening dat het benedenniveau etablissement, zoals gepropageerd in de brochure, zijn deuren behoort te openen. Het eetgelegenheid hanteert prijzen die aanzienlijk hoog zijn, en het scala aan opties is buitengewoon gelimiteerd. Gasten kunnen opteren voor een avondmaal bestaande uit drie of vier opeenvolgende gerechten.
Bij onze aankomst zijn twee jonge dames bij de ontvangstbalie in een gesprek verwikkeld met betrekking tot hun werk. Het vergt bijna een tijdspanne van twee minuten voordat er überhaupt een blik op ons wordt geworpen en assistentie wordt verleend. De jonge vrouw staat grotendeels in de nabijheid van haar zetel en presenteert op een eentonige manier haar relaas. Desalniettemin spreekt ze met een dermate lage geluidssterkte dat we aanzienlijke inspanningen moeten leveren om haar woorden te ontcijferen. Hoewel ze fysiek aanwezig is, is er een gebrek aan daadwerkelijke interactie van haar kant. Er straalt werkelijk geen enkele vorm van betrokkenheid uit. Een nieuwe ervaring voor ons was dat we voorafgaand aan ons vertrek moesten afrekenen, terwijl dit doorgaans wordt afgehandeld tijdens het uitchecken.
De kamer bood een aangename mate van comfort en ruimte, dankzij het eigentijdse meubilair. De ontvangst was verzorgd en het gebouw zelf had een prachtige uitstraling. Bovendien kon ik genieten van heerlijke bieren gedurende mijn tijd daar. Het ontbijt voldeed eveneens aan hoge verwachtingen en was ronduit uitstekend te noemen. Dit alles tezamen heeft mijn ervaring onvergetelijk gemaakt en ik kijk ernaar uit om hier weer terug te keren.
De titel Klooster impliceert een sfeer van kalmte en sereniteit. Op een vergelijkbare manier heb ik dit ook eerder ondervonden tijdens een vorige overnachting in een hotel. Niettemin, tegenwoordig fungeert het als een festiviteitenhub en als gast word je simpelweg misleid. Tegen de klok van middernacht zou de diepe pulsering van de bas al verdwenen moeten zijn, wat op zichzelf al als absurd kan worden beschouwd. Overal geldt echter een verplichte stilte vanaf 22.00 uur. Pas na een formele klacht, rond 23.00 uur, is er enige stilte ingetreden rond de klok van middernacht. Echter, op dit moment, om 0.30 uur, ervaren we nog steeds hinder van de doordringende basgeluiden, waardoor we niet kunnen rusten.
We hadden het genoegen van een verblijf in een kamer met uitstekende voorzieningen. Uitstekend! Indien je een ongestoorde nachtrust op prijs stelt, raden we aan om een kamer aan de buitenkant te reserveren. Onze locatie bevond zich boven het binnenplein met uitzicht op het terras en de fontein. Het avondmaal was buitengewoon smakelijk en getuigde van voortreffelijke verfijning. Het ochtendmaal in de ruime eetzaal werd begeleid door aanzienlijke drukte. Het team dat buiten op het terras werkzaam was, zou profijt hebben van een meer doeltreffende coördinatie wat betreft het netjes maken van de ruimte. Hier is een suggestie voor het leidinggevende team: Om de authentieke ambiance van het kloosterhotel te behouden, zou ik aanraden om een gelegenheid te bieden waar gasten in een intieme eetzaal in alle rust van het ontbijt kunnen genieten.
Een betoverend voormalig klooster dat we voor 2 nachten bezochten vanwege het WMC in Kerkrade. Het historische karakter van het gebouw was absoluut indrukwekkend. Helaas was het ontbijt een teleurstelling; er was een gebrek aan bijvulling van het aanbod. Dit was jammer, vooral omdat er tegenwoordig vaak een extra bedrag voor wordt gerekend, zoals bij veel hotels het geval is. Desondanks was de algehele ervaring in dit unieke etablissement nog steeds de moeite waard, dankzij de ongeëvenaarde sfeer en geschiedenis die het te bieden had.
De online pagina garandeert een memorabele beleving en die belofte werd volledig ingelost.Tijdens de aanvang van de nacht, rond 23:30 uur, trad er een brandmelding op, gelukkig vals gealarmeerd. Slechts een half uur daarna was er opnieuw een alarmering. Wanneer je net begint weg te dommelen in je eerste slaap, erg storend, maar vooruit, het kan voorkomen. De daaropvolgende avond, rond 23:00 uur, werd opnieuw het (valse) alarm geactiveerd, ondanks dat er beweerd was dat het probleem opgelost was. Bovendien gaf het de indruk alsof er in de nabijheid van onze verblijfsruimte een toestel bezig was met een intensieve ronddraaiende beweging, vergelijkbaar met het centrifugeren van een wasmachine.
Uitermate hulpvaardig in de omgang met gasten; we hadden onze fietsen buiten samengebonden aan een standaard. Na het registreren bij de receptie en ons traject naar de kamer via de verticale transportvoorziening, glipt één van de sleutels uit onze greep en daalt vanaf de tweede verdieping omlaag in de schacht van de lift. We hadden al een verscheidenheid aan onheilspellende scenario's doorgenomen. Niettemin, binnen een kwartier had de receptioniste al een technicus opgetrommeld en was onze sleutel weer in ons bezit. Welk hotel is bereid en daadwerkelijk in staat tot zo'n handeling? In de tussentijd dien je gewoon te wachten op een serviceprofessional, wat mogelijk nog enkele weken kan duren.
De initiële indruk van de façade deed hoge anticipaties ontstaan - een prachtig aanzicht! Helaas, dat blijkt eveneens het enige positieve element te zijn. Hoewel het hotel beweert een gastvrije sfeer te bieden, hebben wij hier geen enkele aanwijzing van kunnen waarnemen. De ontvangstbalie toont absoluut geen toewijding aan klantenservice. We hadden gekozen voor de weelderige suite (in deze tijd van pandemie wilden we wat extra's ervaren). Toch raden we dit ten zeerste af! De ambiance was onaangenaam, de ruimte beperkt, en de hygiëne liet te wensen over. Op de bank waren diverse vlekken aanwezig (alsof ze dachten dat het verhuld kon worden met een kussentje). Er was absoluut geen sprake van een gevoel van weelde. De prijs was veel te hoog in verhouding tot wat geboden werd.
Een aantal maanden geleden, vlak voordat het hele coronavirus uitbrak, hebben wij hier een nacht geslapen.
Wij vonden het een erg mooi hotel, met goede stevige bedden en leuk personeel.
Het eten was er prima, maar vooral de accommodatie is een absolute aanrader voor iedereen die nog een hotel daar in de buurt zoekt.
Leuk en gezellig hotel met goede keuken.
Je kunt hier genieten van een heerlijke high tea, heel gezellig en knus.
Maar er zijn ook vergaderzalen die je kunt gebruiken voor je werk, dus echt veel mogelijkheden.
Ik ben hier al meerdere keren geweest, in verschillende settingen en iedere keer was ik erg tevreden.
Dit zijn de beste hotels van december 2023 in de omgeving van Kerkrade.
Het Abdij Hotel Rolduc is een uniek historisch hotel te Heyendallaan 82 in Kerkrade. Het hotel is gevestigd in een eeuwenoude abdij, waardoor gasten de kans krijgen om te verblijven in een authentieke en sfeervolle omgeving. Het Abdij Hotel Rolduc biedt een breed scala aan comfortabele kamers, variërend van gezellige tweepersoonskamers tot ruime suites. Sommige kamers hebben een prachtig uitzicht op de omringende tuinen en historische gebouwen. Gasten van het hotel kunnen genieten van de rustige sfeer van het abdijcomplex en de prachtige kloostertuinen. Het hotel beschikt over een restaurant waar heerlijke gerechten worden geserveerd, bereid met lokale en seizoensgebonden ingrediënten. Daarnaast zijn er ook verschillende vergader- en evenementenfaciliteiten beschikbaar voor zakelijke bijeenkomsten of speciale gelegenheden. Het hotel biedt tevens fietsverhuur, waardoor gasten de mogelijkheid hebben om de prachtige omgeving op eigen tempo te verkennen.