Bank

Knab

17 reviews
29% positief
24% neutraal
47% negatief

Knab is een online bank die sinds 2012 actief is in Nederland. Klantvriendelijkheid en innovatie zijn de belangrijkste speerpunten van de bank. Met slimme technologieeën helpt Knab haar klanten om meer inzichten te geven aan de financiën, zo haal je het maximale uit je geld.

Ontevreden over Knab?

Probeer eens de beste keuze Bunq.


Reviews (17)

  • Hans
    KNAB zakelijke bank goedkoop 0 reacties

    Niet lang geleden een bedrijfje opgestart en als beginnend bedrijfje moet je toch op je kosten letten. Op ieder forum staat KNAB als goedkoopste zakelijke te boek, namelijk dat je 6 euro per maand betaald en verder geen transactiekosten hoeft te betalen. Ieder andere bank kost al gauw 10+ euro en betaal je een klein bedrag per transactie. Een gemakkelijke keuze dus voor mij persoonlijk. Aanvragen ging ook zeer gemakkelijk via de website en na enkele dagen had ik al een rekeningnummer. De interface werkt allemaal goed en heb mijn eerste omzet ook al ontvangen!
    Groetjes een tevreden klant van KNAB bank! (Knab is andersom Bank trouwens).

    Hans 8 juli 2021

  • J. Rodenburg
    Blijf weg van deze bank 1 reactie

    Lieve mensen,
    Ga niet in zee met deze bank. Bespaar je de ergernis en frustratie.
    Helaas is het niet mogelijk om GEEN ster te geven, maar die ene ster is al teveel!!!
    Geen klantenservice.
    Automatisch antwoord op alle vragen is: Gebruik de app. Maar deze app is waardeloos werkt voor veel zaken niet. Vanaf 1 juli kan je blijkbaar ook niet meer de cardreader gebruiken wat de enige betrouwbare methode was om bankzaken te doen. Lijkt erop dat KNAB wil stoppen met bankzaken maar dit niet duidelijk communiceerd met de klanten en op deze manier hoopt dat de klanten uiteindelijk zelf eieren voor hun geld kiezen.

    J. Rodenburg 30 juni 2021

  • Martin
    KBAN is een beroerde bank 0 reacties

    Jaren geleden klant geworden. Was toen een goede bank. Nu is het een ambtenarenparadijs geworden. Terwijl ik positief bankier moeten wij iedere keer bewijzen, overzichten, lijstjes aanleveren. Knab antidateert die verzoeken zodat je binnen een paar dagen moet reageren anders blokkeren ze je rekening. Als je zo'n verzoek per mail krijgt en je wilt bellen sta je meer dan 45 minuten in de wacht en dan wordt ineens het gesprek beeindigd. Kan je weer opnieuw in de wachtrij staan. Verschikkelijke bank. Doe het niet.

    Na 5 jaar vertrekken wij bij deze bank.

    Martin 22 juni 2021

  • Inhuistechniek
    Blokkeren van knab account 1 reactie

    Knap van KNAB om weer een hernieuwde identifiicatie plicht uit te voeren.
    Niet tevoren plannen, bijvoorbeeld in de nacht , zodat de volgende morgen alles weer bij het oude is. Nee, staand bij een leverancier en dan lezen dat je account voor een paar uur geblokkeerd is. Geen materialen mee of een paar uur wachten.
    Vroeger had je een slogan. De NMB denkt met u mee, maar daar heeft KNAB nog niet van gehoord. Schande. Gewoon terug naar contant geld.

    Inhuistechniek 3 juni 2021

  • Bas v.d. Goor
    KNAB doet lastig als je wat bedrijfjes hebt 1 reactie

    Banken doen tegenwoordig steeds moeilijker om bedrijven toe te laten. Als je al een holding hebt gaan ze je allerlei vragen stellen en alles is moeilijk. Ik heb een best redelijke bedrijfsstructuur met enkele werk BV's, holdings, je kent het wel. Na 10 mails te hebben gestuurd mocht ik uiteindelijk toch niet bij KNAB aansluiten omdat het te complex bleek. Wel jammer want er staat dat ze er voor de ZZP en MKB-er zijn.

    Moet wel eerlijk zeggen dat ik veel positieve geluiden ontvang over KNAB zakelijk. Dit was dan ook mijn reden om daarheen te gaan met mijn bedrijven. Helaas pindakaas.

    Bas v.d. Goor 28 april 2021

  • Sandy Gortzak
    Te slecht voor woorden 0 reacties

    Bevriezen gewoon je zakelijke rekening....leuk die identificatieplicht opnieuw maar om het nou zo af te dwingen door gewoon je rekening te bevriezen kan echt niet. Nu kan geen klant ons betalen en wij de leverancier en belastingdienst niet. En door een fout in hun systeem kan de app ook niet geïnstalleerd......dus wachten totdat ze dat ooit op gaan lossen

    Sandy Gortzak 19 februari 2021

  • Bergsema
    KNAB denkt goed mee 0 reacties

    Waar ik veel reviews lees inzake het feit dat KNAB niet meedenkt met haar klanten, deden ze dit bij ons wel. We kregen eind vorig jaar een mail dat onze bedrijfsstructuur te groot werd voor KNAB als bank, zij willen eigenlijk alleen kleine MKB-ers en ZZP-ers als zakelijke klant. Prima natuurlijk, al viel die mail wel als een bom bij ons binnen omdat we al jaren klant waren met precies dezelfde structuur.

    Dus met KNAB gemaild en gezegd dat we graag klant bij hen willen blijven. Het is immers een gedoe om overal je rekeningnummers te wijzigen. Tevens uitgelegd dat onze bedrijfsstructuur niet zo lastig is als het oogt. Er zijn namelijk maar 2 eigenaren en we hebben geen personeel, ondanks dit feit wel 5 bedrijven + een STAK constructie.
    Een tijd terug gelukkig te horen gekregen dat we toch mochten blijven! Al blijf ik erbij dat ze beter eerst contact met ons hadden moeten opnemen alvorens je een mail stuurt dat ze de samenwerking willen sluiten. Echter, iedereen maakt fouten en ben blij dat ze tot inkeer zijn gekomen en dat we toch mochten blijven. Meedenken met de klant is dan ook top te noemen en vind dat wel een heel belangrijk onderdeel.

    Bergsema 14 januari 2021

  • Edwin Knook
    betaalrekening Knab 0 reacties

    4 jaar lang heb ik samen met mijn vrouw een gezamenlijke rekening bij Knab maar we zijn druk bezig met overstappen. 1e slechte ervaring was dat we opeens niet meer geld konden overboeken naar Roemeense bankrekeningen toen we dat wilde, we moesten een verzoek indienen of de bank alsjeblieft ons geld wilde overmaken. Die situatie heeft een paar maanden geduurd.
    2e slechte ervaring was dat de Bank besloot van creditcard leverancier over te stappen en dat onze creditcard daarom voortijdig ongeldig werd , we hadden hem net gebruikt voor een reservering van een vakantiehuisje. Dankzij de medewerking van de website waar was geboekt en de eigenaar van het huisje was het gelukkig zo geregeld. Maar dit was buiten gewoon lullig
    3e slechte ervaring is de extra stappen die zijn verzonnen voor mensen die geen app willen gebruiken. Ik begon op een geven ogenblik weer terug te verlangen naar die overschijvingskaarten van de giro daar was je zo mee klaar. Het diepte punt was dat je op een geven ogenblik bij een ideal transactie het totaal bedrag in moest vullen op de cardreader. Dat valt niet mee aangezien er geen komma op de cardreader zit.
    4e en laatste slechte ervaring is de identificatie, ondanks herhaaldelijk uitgelegd te hebben dat ik een smartphone geen geschikt medium vind om mee te bankieren en ik gevraagd heb voor een alternatieve manier van identificeren. Blijft men door middel van standaard dreigmailtjes te dwingen tot het gebruiken van de app. Sinds een paar dagen kunnen we ons geld niet meer naar andere bankrekeningen overmaken. Waar ze de AROGANTIE van dan halen weet ik niet. Maar zodra we onze nieuwe bankrekening hebben zullen we 1 keer een verzoek indienen voor het overmaken van ons geld. Als dat niet lukt schakelen we een deurwaarder in.

    Edwin Knook 6 januari 2021

  • Gerrit
    Knab goedkoop voor bedrijven 0 reacties

    Als je als zelfstandige werkt en op zoek bent naar een goede en goedkope bank dan is Knab een hele goede optie. Het is een bank die goede tarieven heeft voor startende ondernemers, je moet alleen niet te veel bedrijfsnamen onder je naam hebben. Dat is hier niet toegestaan, maar als je gewoon een of desnoods twee hebt dan is dit echt een aanrader. Ik zit hier wel met mijn bedrijf namelijk en dit gaat heel erg goed

    Gerrit 20 november 2020

  • Mahdi
    Knab verschrikkelijke bank 0 reacties

    ik raad iedereen af om bij knab een rekening te open heel slechte service ze hebben mijn bank geblokkeerd terwijl hun fout zitten. en begrijpen niet dat het een zakelijk bank is dat ik het elke dag moet gebruiken het lijkt of er stagiairs werken en hangen in je gezicht op terwijl je 20 min in de wacht staat.

    ik heb een jaar rekening bij knab, vervolgens moest ik mezelf identificeren met de app op je telefoon maar je komt er heel moeilijk doorheen en als je doorheen komt dan stuurt die sms naar je telefoonnummer dus heb mijn oude nummer niet meer ik bel met klantenservice ze beloven je van alles

    U moet 10 cent van u privérekening sturen naar knab dan regel ik het voor u volgende dag bel ik weer hebben blokkade weggehaald u kun zelf wijzigen heb de dag daarop weer gebeld nu hebben hun het gedaan dus moet weer 24 uur wachten even kijken wat ze morgen gaan doen.

    maar het klopt allemaal niet heb zeker in 7 dagen 15x keer gebeld dus mijn internetbankieren was geblokkeerd sturen me door naar me app maar de app stuurde mij door naar de website om nummer te veranderen. en elke keer zeggen ze morgen is het geregeld hele slechte bank spijt dat ik er naartoe ben geweest

    ga nu gelijk overstappen

    knab heb advies voor jullie
    je personeel opleiden omdat ze niet met respect met klanten spreken.

    ben zwaar teleurgesteld in knab

    Mahdi 30 september 2020

  • Bart
    KNAB is van AEGON ben daar ook weg 0 reacties

    Daar NOOIT een rekening openen! UREN bezig met scannen van een paspoort, lukt voor geen meter, het scannen van de chip mislukt zonder foutmelding, en de helpdesk is TOTAAL ONBEREIKBAAR. En dan de constante dreigingen dat je zakelijke rekening geblokkeerd wordt, gewoon onbeschoft. Je kunt nog beter een rekening hebben bij de maffia, ik ben er helemaal klaar mee!

    Bart 18 september 2020

  • Larsen
    KNAB waardeloos 0 reacties

    Na 6 jaar een zakelijke KNAB rekening te hebben gehad kregen we plots een mail dat ons bedrijf te groot werd voor hen en dat ze graag willen dat we de rekeningen sluiten. Wait, what? Ja... Waargebeurd verhaal.

    Allereerst, ons bedrijf is nog NET ZO als dat het was 6 jaar geleden. Er is nooit een klacht over wat dan ook binnen gekomen want we zijn een goedlopend bedrijf die tevens zeer goed op internet genoteerd staat. We waren zelfs 1 van de eerste klanten bij KNAB dus dat ze dan zo ineens met je omgaan slaat werkelijk nergens op.

    Volgens hen hadden ze nieuwe voorwaarden maar, je gaat niet zomaar een 6 jarige klant wegsturen omdat ze plots te groot zijn terwijl ze helemaal geen upgrade hebben gehad. Zeer vreemd. Hebben meer mensen hier last van?

    KNAB = NIET DOEN!

    Larsen 14 september 2020

  • Tim Kuipers
    Knab trage interface en prijs verhoging 0 reacties

    Knab heeft een hele trage interface, wanneer je iets wilt overboeken ben je wel een tijdje bezig. Ze hebben de prijzen ook van 5 euro naar 6 euro verhoogd wat best jammer is want dat was nou juist de reden dat ik mijn zakelijke rekening bij Knab had geopend. Die ene euro kan ik wel missen maar als er nog 1 of 2 verhogingen komen ga ik liever naar de ING.

    Tim Kuipers 5 juni 2020

  • Marcel
    knab en faillissement 0 reacties

    Laatst had mijn compagnon het er over dat wanneer knab failliet zou gaan, we wel een probleem hebben.
    Als een bank failliet gaat ben je maar tot een bepaald bedrag verzekerd en als je meer op de bank hebt staan dan dat bedrag dan heb je hele dikke pech.
    Dus als iemand nog tips heeft hoe we dit beter vorm kunnen geven om ons in te dekken?
    Kun je beter bij meerdere banken gaan tot een bepaald bedrag?aar dat kost ons dan ook meer.
    Mocht iemand tips hebben, let me Know...

    Marcel 7 mei 2020

  • Max
    Goede bank voor bedrijven 0 reacties

    Knab is een hele goede bank voor kleine of grote bedrijven.
    Het is geen bank als de Rabobank of de ing die de naam al hebben, maar echt een bank die langzamerhand steeds groter wordt.
    Het is een goede en betrouwbare bank en het contact met de klanten onderhouden ze heel goed.
    Vooral dat laatste vind ik erg goed en bovendien ook heel belangrijk, want het gaat wel om een hele hoop geld en belangrijker nog; om je bedrijf.

    Max 16 april 2020

  • G. Evens
    Knab verhoogd de prijzen 1 reactie

    Knab verhoogd de zakelijke rekeningen naar 5 euro in totaal naar 6 of 9 euro, afhankelijk van het feit of je alleen het bedrijf runt of met meerdere partners. Ik heb de pech dat ik mijn bedrijf run met iemand anders dus nu van 5 naar 9 euro ga. Best een grote verhoging terwijl Knab altijd heeft gezegd dat zij de goedkoopste zouden zijn maar met dit soort opwaartse bedragen zal dit niet lang duren. Wel blij met de service, niet dat dit een geheel negatieve review is maar vind de verhoging gewoon heel hoog en wilde graag weten wat anderen hiervan vinden.

    G. Evens 27 februari 2020

  • Stefan
    Knab meerdere betaalrekeningen gratis 0 reacties

    Ik heb meerdere bedrijven en hierom meerdere rekeningen nodig. Bij Knab kan ik onbeperkt zakelijke betaalrekeningen aanmaken en hier zijn geen extra kosten aan verbonden, ideaal dus. Ongeveer 3 jaar geleden heb ik mijn bedrijven opgericht en wilde ik mijn bankomgeving bij Knab onderbrengen, die op dat moment vrij nieuw waren. Toen ik me had aangemeld en meerdere rekeningen had aangemaakt hadden ze me geblokkeerd omdat ze het niet vertrouwden. Ik was het hier natuurlijk niet mee eens en moest op het hoofdkantoor komen opdraven, gedaan en na een kost gesprekje werd alles goedgekeurd en kon ik beginnen bij Knab. Tja, ik noem het beginnersproblemen. Sindsdien geen problemen meer gehad en alles werkt soepel.

    Stefan 8 februari 2020