Fietsenplaats

Lid van Reviews.nl


Reviews (64)

  • Tasja
    Aanrader 1 reactie

    Een aanrader. Ik heb nu 4 fietsen in 1,5 jaar tijd bij ze gekocht en tot zeer tevredenheid.
    2 Kinder transporters en onze twee dametjes fietsen er al een jaar lang met veel plezier op.
    vorige maand dochter verrast met een nieuwe fiiets en deze maand een fiets voor me zelf.
    Wordt netjes aan geleverd en fietsen zijn degelijk en netjes. Je krijgt waar voor je geld

    Tasja 21 mei 2021

  • Norma
    Slechte kwaliteit en garantie 0 reacties

    Mijn zoon heeft 24-4-2021 van zijn hard verdiende gespaarde geld een bmx bij fietsplaats gekocht

    In dezelfde week van levering, zijn beide pedalen afgebroken. Na overleg met fietsplaatshebben we de BMX weggebracht naar Waddinxveen voor reparatie. We hebben een week gewacht op de reparatie en daarna de BMX weer opgehaald. Echter waren het niet de juiste pedalen, maar gewone fiets pedalen. De juiste pedalen bleken niet beschikbaar, die komen pas tegen de zomer.

    Genoegen genomen met deze uitleg en de BMX weer mee naar huis genomen zodat mijn zoon in ieder geval kon fietsen. Hij heeft er 2 dagen weer op gefietst, nu is de ketting weer gebroken. Zojuist met 1 van de medewerkers gesproken. Zij gaf aan de fiets wederom naar Waddinxveen te brengen voor reparatie en wilde niet komen met een permanente oplossing.

    Inmiddels zijn we wel klaar met deze miskoop. Fietsplaats leveren een kwalitatief ondermaatse BMX, bij reparatie worden niet de juiste pedalen geleverd en kunnen we weer naar Waddinxveen tegen de zomer. Nu kunnen we weer een extra rit maken voor reparatie van de ketting.

    Norma 18 mei 2021

  • Jody
    Doei verjaardagscadeau 0 reacties

    Voor mijn verjaardag heeft mijn partner een nieuwe fiets cadeau gedaan. Ik ben bijna tegelijk jarig met onze dochter en het leek ons leuk wanneer we de fietsen tegelijk kregen, zodat we dat weekend met zijn alle konden gaan fietsen. De fietsen zouden op donderdag binnenkomen, maar ivm hemelvaart werd dat pas vrijdag. Die vrijdag kwamen beiden fietsen binnen! Eerst die van onze dochter in elkaar gezet en daarna wilde we aan die van mij beginnen. Het was alleen de verkeerde kleur en bepaalde dingen waren ook niet meegeleverd. We hebben vrijdag meteen gebeld. Ze zouden maandag de fiets ophalen, maar konden dinsdag pas de goede (bestelde) versie leveren. We gaven aan dat er maandag alleen iemand in de ochtend thuis zou zijn. Helaas konden ze daar niets aan veranderen. Maar dinsdag zijn we over het algemeen thuis, dus dan kon de ene fiets retour en de ander geleverd worden.

    Eerlijk gezegd, gezien het hun fout is, vond ik het jammer dat de fiets dan niet gewoon al maandag zou binnenkomen. Maar goed, dinsdag dus. Nu blijkt dat eerst de fiets retour moet, voordat ze onze juist bestelde fiets kunnen opsturen! Dit is toch geen service? Zij (fietsenplaats) maken een fout. Het is al vervelend dat we daardoor langere moeten wachten, en dan willen ze ook nog dat de fiets eerst wordt opgehaald voordat ze überhaupt onze bestelling ophalen. Terwijl we daar niet steeds voor thuis kunnen blijven.

    We gaan in ieder geval de bestelling helemaal annuleren, en dan zoeken ze het lekker uit met die fietsen. We bestellen 'm dan liever bij een bedrijf met een goede service, ook al moet ik dan waarschijnlijk nog wat langer wachten.

    Waardeloos dit.

    Jody 17 mei 2021

  • Miss
    Gelukkig achteraf betaald 3 reacties

    Koop hier niks!! Ik heb een kapotte fiets ontvangen met (volgens 2 fietsenmakers) een fabrieksfout die niet te repareren is (de ketting gaat er na 3x trappen steeds af). Kan natuurlijk gebeuren maar vervolgens wordt je aan het lijntje gehouden en weigeren ze de fiets terug te nemen of om te ruilen. Nu willen ze uiteindelijk de fiets repareren, maar hij is niet te repareren 🤷🏻‍♀️. Slechtste service ever!! Ik heb gelukkig nog niet betaald (via achteraf betalen) en ga dat ook niet doen. Maar goed ik ben duidelijk niet de enige met een slechte review 😱

    Miss 12 mei 2021

  • Martin
    Bestel geen fiets bij deze dozen schuiver 1 reactie

    Wat een waardeloze winkel is dit. De bestelling verliep soepel en de bezorging zonder problemen, maar daar is ook alles mee gezegd.
    De fiets bleek op diverse plaatsen lak schade te hebben, lassen waar een leerling lasser z'n ogen voor uit z'n hoofd zou schamen.
    Deze problemen direct op de foto gezet en per email gemeld.
    Helaas kwamen na een proef rondje fietsen nog meer gebreken aan het licht, ketting te los, achterwiel staat scheef, voor rem verkeerd gemonteerd en afgesteld.
    Deze problemen gemeld in een nieuwe email.
    Na meer dan 24 uur volgt er een reactie op de 1e mail.
    Ook op de 2e mail volgt een reactie, helaas worden de klachten in de 1e mail vergeten.
    Na reclamatie weer een niets zeggende reactie. Na nog een keer melding te hebben gemaakt volgt weer een reactie. Wederom wordt er alleen gekeken naar de laatste mail en wordt de hele geschiedenis gemaks halve maar even vergeten. Omruilen kan maar dan moet je maar even naar Waddinxveen gaan dan kun je bij hun leverancier de fiets omruilen.
    Deze mensen weten niet waar ze mee bezig zijn. De administratie is een puinhoop en heeft totaal geen overzicht van de correspondentie en overige communicatie met hun klant.
    Na een week heen en weer geping pong heb ik telefonisch contact opgenomen waarbij het bovenstaande werd bevestigd. Een slecht Nederlands sprekende man heeft me te woord gestaan en blijkt de correspondentie niet te kennen en ook niet te kunnen vinden. las reactie krijg ik en mail waarin wordt aangegeven dat indien onbeschadigd de fiets omgeruild kan worden in Waddinxveen bij hun leverancier.
    Wederom is eer niet gelezen en/of geluisterd en wordt je als klant niet serieus genomen .

    Martin 11 mei 2021

  • sabine
    Koop hier geen fiets 2 reacties

    Ook ik ben erin getrapt, er is een fiets besteld en de fiets is nooit geleverd maar fietsenplaats.nl verschuilt zich achter DHL... IK VRAAG MIJ DAN OOK STERK AF OF ER WEL FIETSEN WORDEN VERKOCHT??? wel een rekening sturen en geen fiets. Schandalig slechte klantenservice die allen om de beurt met een ander verhaal komen... SLECHT SLECHT SLECHT.

    sabine 10 mei 2021

  • Hobbelen
    Zeer slechte service koop hier niet 0 reacties

    Op donderdag 29 april fiets besteld voor kleindochter. Sogon voir 17, uur besteld volgendedag in huis. Nou vergeet maar. Vrijdag niks zaterdag niks dus maandag weer vrij moeten nemen. Jah hoir daar kwam die. Inmuddels was er niemand beschikbaar fiets te monteren dus even in de doos gelaten. Gisteren dacht ik laat ik zelf proberen, 0 handleiding dus op internet zoeken. Nou volg je de instructies, en loopt je op punt 1 alvast, voorvork draait niet.... kijk op klok bedrijf al dicht... dus vanmorgen vroeg aan de chat, ja ik kon gem komen brengen, ik woon in tillburg scootmobiel afhankelijk en moest dan baar Rotterdam?? Uh hoe??? Dus maar gaan vellen, ja kon hem ook terug sturen, naar wel alles op origineke manier verpakken!!! Uh hoe dan alle bubbeltjes plastic is eraf, want dat moet voor monteren. De door ligt volledig opgevouwen, want heb ik plat gelegd zei jant open en opgevouwd, zodat ik de dois kon gebruiken als veilige ondergrond. Ha was vervekend maar moest exact terug zoals gekomen.. ik zeg nou ook de schroeven voor rekhe en lamp missen.. jah vervelend vervelend..ik zeg krijd dat natuurlijk nooit meer datsoenlijk in die doos..maar al stuur maar andere fiets en retourstivker..maar nee hoor ik moest eerst deze fiets inpakken, daarvan fotos opsturen, dan keken ze of goed ingepakt was, stuurde ze dan retour label, dan zou dhl i gezet worden...als hij bij hun aan kwam zonder beschhadegingen stuurde ze een andere...uh hallo mijn kleinkind is zondag jarig he sta ik dus mee niks. Jah dat was vervelend maar ja niks aan te doen...koop huer nooooooit van service farantie fatsoen hulpvaardig zijn ze niet...

    Hobbelen 7 mei 2021

  • Bergel
    Fietsenplaats goedkope fietsen 0 reacties

    Ik ben het eens met de review van Chantal die positief is over Fietsenplaats.nl. Ik lees hiervoor erg veel negatieve reviews maar let wel mensen, je koopt een fiets tussen de 150 en 250 euro. Wat verwacht je nog meer? Een uitstekende service en graag ook nog geld toe? Laten we reëel blijven.

    Een half jaar terug heb ik hier voor mezelf en mijn vrouw een fiets gekocht. Ongeveer 220 euro per stuk. Ik had de fietsen binnen een half uur in elkaar! Klein beetje pielen met de remmen, dat dat goed op elkaar aansluit en alles werkte verder prima. Als je een klein beetje verstand van fietsen hebt of gewoon een aannemelijk IQ, dan lukt het je wel om deze fiets in elkaar te zetten. Je hoeft namelijk bijna niets te doen behalve zadel vastzetten, remmen goed zetten... Dat soort kleine dingetjes, het frame, wielen en dergelijke zitten al goed. Wel spijtig dat er geen handleiding bij zit trouwens. Die heb ik gevonden via het internet.

    Dus wil je een goedkope nieuwe fiets kopen. En weet je een beetje hoe een fiets in elkaar zit? Dan is dit een prima optie voor jou. Wil je wat meer klasse en vooral meer service, ga dan naar de plaatselijke fietszaak.

    Bergel 3 mei 2021

  • Chantal
    Prima product 0 reacties

    Prima omschrijving van product en verzending ging goed. vooraf bericht wanneer dat het bestelde geleverd zou worden.

    Al meerdere malen verschillende bestellingen geplaatst. Van nieuwe fiets tot volledige SRAM groepset tot drinkbushouder.
    Elke keer opnieuw verbazen ze me de perfecte service en de snelle levering.

    Ik plaats mijn bestelling vanuit België en er is geen enkele nationale site die kan tippen aan deze

    In een woord TOP!

    Chantal 3 mei 2021

  • Claire
    Alles aan dit bedrijf is slecht 0 reacties

    Op 8 maart 2021 heb ik online een fiets besteld daar door corona de winkels alleen open zijn op afspraak. Enkele dagen later heb ik de fiets ontvangen en 14 maart heb ik deze in elkaar gezet. Toen bleek dat ik de voorremmen niet goed afgesteld kreeg, heb ik een afspraak gemaakt bij een erkend fietsenmaker voor 23 maart. In verband met corona kan dit alleen op afspraak. De bedenkperiode van 14 dagen was toen dus al voorbij.

    De fietsenmaker heeft geconstateerd dat het frame van de fiets niet goed is uitgelijnd waardoor het voorwiel er niet recht in gezet kan worden en de remmen dus niet afgesteld kunnen worden; het product is niet in orde en dit kan niet gerepareerd worden daar het probleem aan het frame ligt.
    Telefonisch heb ik toen contact opgenomen met Fietsenplaats.nl en de dame aan de lijn zei dat ik dan moest mailen voor de retourinstructies. Dit heb ik dan ook gedaan.

    Omdat ik al veel tijd ben kwijt geweest aan het monteren van een ondeugdelijk product, heb ik Fietsenplaats.nl gemaild met de vraag om mij de retourinstructies toe te sturen en om teruggave van aankoopbedrag. Hier heb ik foto's, een video én een officieel verslag van de fietsenmaker aan toegevoegd.

    De reactie op deze mail was om met de fiets naar Rotterdam, Zaandam of Waddinxveen te komen voor reparatie. Gezien het feit dat ik in Arnhem woon en niet in de gelegenheid ben, noch de mogelijkheid heb, dat te doen, en ik niet voor niets online heb besteld, is dat voor mij geen optie.

    De reactie van Fietsenplaats.nl op deze mail was om de fiets naar een lokale fietsenmaker te brengen en te vragen naar eventuele reparatiekosten. Verbazing alom, aangezien ik al bij de fietsenmaker was geweest en het algehele frame niet goed is uitgelijnd. Worden mails en bijgevoegde bestanden wel gelezen?

    Ik heb nogmaals het verslag van de fietsenmaker toegestuurd waarop ik de volgende reactie ontving: 'Deze bestand is leeg, hebt u wel de goede verzonden?' Het begint er erg op te lijken alsof er nu simpelweg tijd wordt gerekt. Misschien hopen ze dat ik het dan opgeef? Ik heb nogmaals een mail gestuurd met het verslag in PDF, JPEG en PNG.

    Na een week niks te horen heb ik nogmaals een mail gestuurd waarin ik mijn wens heb omschreven (kosteloos retourneren van de fiets) met een termijn waarop ik dit graag zou willen. Een dag later ontving ik twee e-mails waarin mij werd verteld dat retourneren alleen kan binnen 14 dagen na de aankoop (door corona kon ik pas later terecht bij de fietsenmaker), maar dat zij wel de fiets bij mij op kunnen komen halen, dan repareren zij hem en krijg ik deze weer toegestuurd. Wel is het zo dat ik dan de fiets in z'n geheel even moet demonteren en terug in de doos moet stoppen.

    Er is mij in elke e-mail hetzelfde gezegd: retourneren is niet mogelijk. En er zijn ondertussen behoorlijk wat mails verstuurd. Ik ga ervan uit dat wanneer ik €250 betaal voor een product, dat deze in orde is. Voor dit geldbedrag wens ik niet een fiets in elkaar te zetten, de fietsenmaker in te moeten schakelen, de fiets te demonteren en weer in een doos te stoppen, om vervolgens weer een fiets te ontvangen die ik wederom in elkaar moet zetten met de kans dat zich hetzelfde probleem weer voordoet.

    Het feit dat mij niet meteen een correcte oplossing wordt geboden, dat er geen empathie is richting de klant ('Wat vervelend dat...' was niet verkeerd geweest), dat ze bijlagen niet zouden kunnen zien en dat ik zelf ontzettend veel energie moet steken in het monteren/demonteren/verzenden van een product en daarvoor overmatig veel onnodige e-mails verstuurd moeten worden (en ik heb dus tot op heden nog steeds geen oplossing en/of retourinstructies ontvangen) maken dit bedrijf één van de meest onbetrouwbare waarmee ik ooit in aanraking ben gekomen. Ik wens op geen enkele manier meer zaken met hen te willen doen, daar ik vind dat zij kwalitatief ondermaatse producten en service leveren.

    Claire 13 april 2021

  • Anna
    Slechter kan bijna niet 1 reactie

    Mijn lakstift is al minstens 10 keer verstuurd.... al een half jaar wacht ik hierop.... kan toch niet... wie gaat er nou zo met zijn klanten om? Het is dat je een ster moet geven... maar dat verdienen ze absoluut niet... ik koop hier never nooit meer iets!!! Wat een vreselijk bedrijf is dit...
    Hoe moeilijk kan het zijn om te doen wat je beloofd aan een klant. Grote leugenaars zijn het en anders niks.

    Anna 7 april 2021

  • Danny
    Oplichters 0 reacties

    De waarschuwing bovenaan de Trustpilot pagina zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen. Bestel hier echt geen fiets, het kost je een hoop geld en irritatie.

    Ik heb drie weken geleden mijn fiets bij deze toko gekocht. Netjes de volgende dag ontvangen, en toen begon het gezeik. Onderdelen die kapot zijn, andere onderdelen in verkeerde kleuren... ik heb er nog geen meter op kunnen fietsen. Versnellingen werken niet en de ketting vliegt er vanaf als je trapt. Ik heb de fiets na heel heel (HEEEEL) lang bellen en mailen mogen omruilen, en ook op de nieuwe fiets was het na 3 meter fietsen raak. Ketting eraf en versnelling die niet werkt.

    Ik heb de fiets dan ook teruggegeven en mijn geld terug geeist. Dat zou binnen 5 dagen in orde gemaakt worden maar je raadt het al, nog steeds niks. Op mails wordt niet gereageerd en aan de telefoon (als je ze al te pakken krijgt) kunnen ze je niet helpen omdat ze "nergens inzage in hebben".

    Er is bij mij tot nu toe nog niks goed gegaan bij deze zaak en niet een keer heb ik excuses gekregen. Het boeit ze niks, tot aan "manager Aryan" aan toe.

    Mijn zaak ligt inmiddels bij mijn rechtsbijstandsverzekering en op hun advies dien ik ook een klacht in bij de ACM en de stichting geschillen commissie. Ik voel mij opgelicht en naar mijn geld zal ik wel kunnen fluiten.

    Danny 2 april 2021

  • Fem
    Klantenservice verschrikkelijk van Fietsenplaats 0 reacties

    De fietsen werden snel geleverd, echter zonder montage handleiding. Toen ik hiervoor met de klantenservice belde werd ik niet erg klantvriendelijk benaderd, er werd kortaf gereageerd op mijn vraag. Ontving wel direct in de mail meerdere montage handleidingen voor verschillende soorten fietsen.
    Eenmaal de fietsen zodanig in elkaar dat de kinderen erop konden zitten, bleken ze helaas te groot. Direct gebeld met het verzoek of we de fietsen in de winkel konden omruilen. Maar helaas had ik na ruim 1 uur (!!!) in de wacht te hebben gestaan nog 6 wachtenden voor mij (het begon met 13). Vervolgens een mail gestuurd dat ik uiterlijk maandag reactie wilde. Toch maar die maandag zelf aan het einde van de dag gebeld. Ik werd vriendelijk te woord gestaan. Mij werd verteld dat ik voor €40,- de fietsen retour kon sturen via DHL. Ik kreeg een mail met inpakinstructies (met zeer onprofessionele foto's)
    Een week na mijn mail kreeg ik een reactie, er is dus blijkbaar niet een systeem waarin men kan zien dat mijn vraag al in behandeling was.
    Erg jammer dat je na iedere mail die je stuurt, een standaard mailtje ontvangt. Nergens wordt er gereageerd op hoe ik als klant de "service" ervaar!
    Uiteindelijk heb ik de fietsen kunnen verkopen en het bedrijf betaald, maar tjonge jonge, hier koop ik nooit meer iets.

    Fem 26 maart 2021

  • Barbara Brinkhuis
    Geen fiets geleverd en geen geld retour 1 reactie

    Na weken mailen en bellen, heb ik nog steeds mijn fiets niet geleverd gekregen. Van het kastje naar de muur en gemaakte afspraken worden niet nagekomen. Als je belt wordt je verwezen naar mail 'want telefonisch worden geen bindende afspraken gemaakt', en als je mailt, krijg je geen reactie. Ik wacht nog steeds op ze totdat ze mij of het geld terugstorten van de bestelde fiets, of dat ik de fiets daadwerkelijk geleverd krijg. Zo sneu dat mijn dochter nu al 3 weken moet wachten, ze heeft de fiets dagelijks nodig!

    Barbara Brinkhuis 23 maart 2021

  • G
    Zucht 0 reacties

    We hadden in de winkel zelf wel iets meer hulp verwacht. We vinden het best prettig om lekker even op ons gemakje te kijken. Maar als we iets vroegen aan de medewerker leek iedere vraag te veel te zijn of kregen we het idee of dat hij niet echt de vragen snapte. Er was trouwens maar een medewerker aanwezig. Er was een ruime keuze aan fietsen wat prettig is. Maar uiteindelijk toen we de fiets hadden die we wilden, moesten we eerst kijken welke zonder beschadigingen was er staat namelijk meerdere dezelfde op een rij. Positief is de grote ruimte met veel fietsen. Maar bij ons staat om goede review te krijgen klantvriendelijk wel op lijstje. We kregen een beetje aan ons lot over gelaten gevoel. Misschien hadden we beter online kunnen bestellen dan. Maar wij wilden zelf weten hoe de fiets zat en paste. We konden wel gelijk de fiets mee nemen. Maar ik moet nog steeds terug gebeld worden door de klantenservice over welke fietsen er op voorraad zijn. Als ik hier de andere reviews lees krijg ik een naar gevoel. Bij thuiskomst zie je helaas nog kleine mankementen aan de fietsen zoals onderkant zadel beschadigd waarschijnlijk van het hoger lager zetten. Bel die helaas niet goed ringt maar een dempend geluid. Tja ik ga er gewoon van uit als er een bel op zit zal die het wel doen. Ik denk dat we voor de prijs gevallen zijn. Uiteindelijk is goedkoop duurkoop.

    G 3 maart 2021

  • Dennis
    Drama partij 0 reacties

    Drama club. Fiets snel geleverd. 1 wiel beschadigd geleverd gekregen en hierover gebeld en gemaild. Je krijgt wel antwoord maar oplossing schiet niet op. Ben al 5 weken verder en nog steeds geen nieuw wiel. Ben het helemaal beu met hun verschuil techniek. Betaal maar wat meer als de service dan ook beter is. Ik ben hier nog niet klaar mee. Zoon moet nu al weken lopen naar school maar daar maken ze zich niet druk om!

    Dennis 3 maart 2021

  • EJ
    Fiets defect geleverd 0 reacties

    In oktober 2020 hebben we een fiets gekocht bij fietsenplaats.nl. Na levering bleek dat er meerdere dingen kapot waren of niet goed werkte. De fiets retour gezonden voor reparatie. We zouden op de hoogte gehouden worden van het herstel, maar dat is nooit gebeurd. Na zelf contact opgenomen te hebben is ons meerdere keren toegezegd dat de fiets gerepareerd was en na enkele dagen bij ons thuisbezorgd zou worden. Die belofte is telkens niet nagekomen. We hebben toen de verkoop ontbonden en toen stond de fiets een week later ineens bij ons thuis. Bij het openen van de doos bleek echter dat de helft van de zaken niet was opgelost en dat de fiets zonder verdere bescherming los in een doos was verstuurd. Uiteindelijk hebben we via de rechtsbijstandverzekering ons geld teruggekregen. Ons advies zou zijn om iets meer te betalen voor een goed product en goede service en geen bestelling te plaatsen bij fietsenplaats.nl

    EJ 2 maart 2021

  • Van Hecke
    Geen betrouwbaar bedrijf 1 reactie

    Dure fiets besteld,meteen bevestigingsmail en daar is het bij gebleven.
    Via mail zelf gevraagd wanneer de fiets zou geleverd worden aangezien dit normaal de dag erna is.Geen antwoord.Via chat geprobeerd,die beloofden te bellen en konden zo geen antwoord geven. Vreemd voor fiets die voorradig zou zijn volgens site.Niet gebeld.Zelf proberen bellen,ene nr is voicemail en andere nemen niet op.Opnieuw via chat geprobeerd en toen het mijn beurt was gingen ze plots offline...
    Ik wens mijn bestelling te annuleren en zo snel mogelijk mijn geld teruggestort te krijgen.
    Reviews kloppen ook niet. Negatieve reviews worden vaak niet gepubliceerd.

    Van Hecke 24 februari 2021

  • Inge
    Onderdelen nog steeds niet geleverd 1 reactie

    Ondanks dat op de site staat dat ze geen order- en leveringsproblemen hebben, wachten we al ruim een maand op onderdelen van de fiets van mijn zoontje. Hij was zó blij toen de fiets binnen kwam maar sommige onderdelen waren beschadigd en mochten we omruilen. Na ruim een maand wachten kan hij nog steeds zijn fiets niet gebruiken en worden we steeds afgescheept met 'het komt eraan'. Slechte service!

    Inge 29 januari 2021

  • A vd w
    Koop hier niks 0 reacties

    Komt afspraken niet na. Loze beloften. Super slechte klantenservice. Koop hier niet!
    In september een fiets hier gekocht met beschadiging... lakstift moest besteld worden.... en deze moet ik nu nog steeds ontvangen na 4 maanden... begint gewoon lachwekkend te worden. Elke paar weken gehaald en ik zou op de hoogte gehouden worden... maar niks van dit alles.
    Meneer Robert beloofd vanalles... maar trap er aub niet in. Geen waar voor je geld en een hele hoop frustratie

    A vd w 12 januari 2021