Winkel

Fietsenplaats

19 reviews
16% positief
Positief
5% neutraal
Neutraal
79% negatief
Negatief
Ontevreden over Fietsenplaats? Probeer dan eens Sport-Thieme.
Deze pagina is 2.534 keer bezocht.

Reviews ( 19 )

  • Linda
    Het is dat ik 1 ster moet geven... 0 reacties

    Het is dat ik 1 ster moet geven, maar fietsenplaats verdient eigenlijk geen sterren.

    Tot 2 keer toe een beschadigde fiets geleverd gekregen. De 2de keer toch besloten de fiets in elkaar te zetten, aangezien onze dochter de volgende dag jarig was en we deze fiets voor haar verjaardag hadden gekocht. Eenmaal in elkaar (nog best een uitdaging zonder instructie boekje) bleken de spaken niet goed gespannen, hetgeen maakte dat er een slag in het wiel zat.
    Aangezien de fiets al in elkaar zat besloten om de fiets in Zaandam om te ruilen (een enkele rit van 1 uur), bleek de winkel wegens vakantie gesloten tot 1 augustus! Dit stond niet vermeld op de website, zelfs de klantenservice was hier niet van de op de hoogte. (Het is overigens nog steeds niet aangepast op de website.)
    Vele mailtjes en telefoontjes later was de oplossing om naar Rotterdam te gaan om daar de fiets in te leveren en eventueel om te wisselen (wederom een enkele reistijd van 1 uur).
    Wel een compensatie gekregen voor al deze ongemakken, maar naar mijn mening een minimale compensatie.

    Fietsenplaats zal ik niemand aanraden

    De klantenservice is bereikbaar van 10:30u-17:00u i.p.v. 10:00-18:00 zoals vermeld op de website.

    Om positief af te sluiten: ze leveren binnen 1 dag

    Linda 29 juli 2020

  • Michelle
    Wat een slechte fietsen verkoopt deze winkel 0 reacties

    Mijn ervaring is zeer SLECHT met deze winkel en ik zou het ook iedereen AFRADEN!!!!
    Tot 2 keer toe een beschadigde fiets voor mijn dochter gekregen die mijn ouders als verjaardag kado wilden doen.
    Trage antwoorden, geen goede service en geen compensatie voor een fiets die er eigenlijk 2e hands uitziet tot 2 keer toe! Zij doen of dit normaal is en aangezien er geen tijd meer was om ook de 2e fiets terug te sturen moesten wij hem wel zo geven. Maar ontzettend slecht dat dit gebeurd zo. Dus slechte fietsen en een nog veel slechtere service. Ook geen vriendelijk personeel die iets wil oplossen fatsoenlijk.
    Voor ons nooit meer bij deze winkel. Jammer voor hun, aangezien wij een groot gezin zijn en alle kinderen fietsen nodig hebben. Als zij dit bij iedereen doen, zullen zij niet lang meer bestaan. En dat mag ook niet op deze manier. Vind het gewoon oplichting.... en jammer genoeg heb ik de meeste reviews niet eerder gelezen, want het stikt ervan zie ik. Dat gebeurd dus bijna bij iedereen. Belachelijk! Maar ik ga het hogerop zoeken, want zoveel geld betalen voor een beschadigde fiets gaan wij niet pikken.

    Michelle 20 juli 2020

  • Bas
    WAARDELOOS 0 reacties

    Leuke fiets besteld, te groot. Moet u maar zadel lager zetten is het antwoord. Met de fiets naar Zaandam. Andere mee. Speling op achteras,ketting los. Melding gemaakt. Maak maar een filmpje of kom even langs.
    Fietsenmaker heeft hem gerepareerd. Kosten 25,- . Bon indienen. Antwoord. U krijgt max 20,-.
    Wat voor een bedrijf ben je dan.
    Fietsenplaats, lever de spullen goed af en zorg dat u mensen in dienst heeft die wel verstand van fietsen hebben.
    Waardeloze zaak. Slechte service....

    Bas 10 juli 2020

  • Menno
    Afrader 0 reacties

    Ik zie het al, ik ben lang niet de enige die ontevreden is over fietsenplaats . nl Ik wou dat ik wat meer online onderzoek had gedaan voordat ik hier ging bestellen, maar de prijzen waren er zo voordelig dat ik het gewoon heb geprobeerd. Hier heb ik nu spijt van, want ik zit met een fiets waar ik niet op wil fietsen want dat is volgens mij levensgevaarlijk. Ik heb mijn lesje wel geleerd en betaal de volgende keer gewoon weer wat meer geld in een fietsenzaak, maar dan weet ik ten minste wel dat de fiets waar ik op rijd of waar mijn familie op rijdt veilig is.

    Menno 25 juni 2020

  • Henk
    koop hier nooit een fiets 0 reacties

    Wat een waardeloos bedrijf.. De fiets die ik heb besteld is een jaar oud en er is nauwelijks op gereden, vooral omdat hij gewoon niet goed rijdt. Kwaliteit is dramatisch de banden zijn al spontaan ontploft als je er lucht in doet. Niemand wil deze fiets kopen op marktplaats.....dat zegt al genoeg.
    Koop gewoon een tweedehands fiets van een goed merk, daar heb je jaren plezier van

    Henk 17 juni 2020

  • Daan
    Goed kwaliteit 1 reactie

    Goed kwaliteit en beste prijs op internet.

    Snelle levering op Afspraak.

    Daan 11 mei 2020

  • Olaf
    Niet kopen bij fietsenplaats.nl 0 reacties

    Hier niet bestellen! Bedrijf gericht op grote volumes in afname. Dit is echter ook het enige wat fietsenplaats.nl (en city-bikes.nl zelfde bedrijf) doen. Bestellen gaat eenvoudig en door deze bedrijven ben je gelokt door concurrerende prijzen. Als je fiets niet goed is geleverd ben je als klant bij dit bedrijf aan je lot overgelaten. Klantenservice is erg onprofessioneel en ze laten je gerust twee maand wachten zonder oplossing. Wacht nog steeds! U kunt als consument beter bij een (online) erkende dealer bestellen en wat meer betalen voor goede (after) service. Vele slechte recensies op internet bevestigen dit. Trap hier als consument niet in en doet u goed onderzoek voorafgaand aan u online aankoop. Dit kan u bij fietsenplaats. Nl erg veel teleurstelling en frustratie voorkomen!

    Olaf 24 april 2020

  • Arjan
    Waardeloos bedrijf 0 reacties

    Horrible company, DO NOT GIVE THEM YOUR MONEY! Bought a Spirit bike, arrived with a flat (busted) tire and missing plugs. After calling for 10 times over a period of 3 weeks they finally sent another tire which again exploded while putting air it in (definitely not too much air!). Then I bought a good inner tube myself, they did not respond any more.

    Fast forward I have the bike for 1 year and 4 days after 'purchase date' but as you can see I have only used it for some 11 months with this initial hassle. Now there is 1,5 cm of play in the 'cassette' which is used to shift gears. Also bearing balls are falling out, terrible quality! Have called them 8 times over the past 2 weeks and sent 3 emails. Every time you call they make you wait 20-30 minutes and then a very rude person answers the phone, uninterested in your story, constantly interupting and then saying they can't help you because "they don't have access to customer data"... saying you have to put it all over the emails to which they will then reply WHICH THEY NEVER EVER DO! The next day I would call again and you would get another promise "100% you will be called / emailed before 15:00 h"... never ever happens, total lies.

    This is a total scam company run by people who do not give a damn about customer service or just basic friendly human behavior. I ended up taking this bike to my local bicycle repair show which cost 70 euro (after one year of purchasing the bike for 270 euro). The worst thing is that while I was told over the phone by Fietsenplaats that "warranty on parts is one year and since you are 4 days over this period we will not do anything about this", the nice people from this local repair shop told me it's EU regulation that you have 2 (!) years of warranty on parts on all bikes sold in the Netherlands! So it was a total lie. I think the approach of Fietsenplaats is to keep you busy for so long that eventually you give up.. and they have won.

    If anything people, please spent you money elsewhere, I read the reviews too thinking it would be okay and the price is nice and 'how bad can it be'... trust me it's bad you do not want to give these crooks anymore business!

    Arjan 24 april 2020

  • Henri
    Slechte klantenservice 0 reacties

    Begin maart een fiets besteld. Deze werd netjes op tijd geleverd, maar helaas met een defect. Kan gebeuren natuurlijk! Na contact met de klantenservice kreeg ik een mail van Robert. Inmiddels ben ik ongeveer 8 mails verder en worden eerdere beloftes niet door deze firma nagekomen! Elke week hoor je: we zullen het in orde maken. De realiteit is dat je na twee maanden wachten nog steeds geen correcte afhandeling hebt gekregen. Erg jammer en zeer onprofessioneel! Hierdoor voelde ik me genoodzaakt om een review op hun site te zetten. Deze werd na publicatie helaas verwijderd! Blijkbaar liever alleen de positieve ervaringen. Ik zou hier als klant niet proberen om een fiets te bestellen. Mocht er iets niet goed zijn, dan krijgt u bij dit bedrijf absoluut geen gehoor!

    Henri 20 april 2020

  • Tries
    Niet blij 0 reacties

    Ook lekker dan... bestel je op woensdag een fiets met de garantie dat ze géén vertraging hebben en het de volgende dag in huis is. Donderdag niks... stuur je een mailtje wanneer je hem dan kunt verwachten. Krijg je een mail terug dat de fiets is UITVERKOCHT en dat er VIJF weken vertraging op zit door de Coronacrisis!

    @fietsenplaats.nl

    Ten eerste: Als je een bestelling doet en er staat bij dat hij op voorraad is, dan verwacht je dat dat ook zo is.
    En anders de site aanpast! Hij staat nu namelijk nog steeds "op voorraad".

    Ten tweede: Als de fiets is uitverkocht, dan is het wel zo netjes dat je meteen een mailtje stuurt en niet pas antwoordt als de klant er zelf achteraan zit.

    Ten derde: Als je vertraging door de Coronacrisis verwacht, adverteer dan niet met het tegengestelde!!

    Als laatste: Waarom worden er alleen maar opties geboden om een andere fiets uit te zoeken en niet mijn geld terug?

    #nietblij
    #koophierniet

    Tries 17 april 2020

  • C en J
    Klacht niet behandeld 0 reacties

    In april 2019 een fiets gekocht. Gelijk in mei een mankement gemeld (iets verkeerd gelast achter de versnellingen). 25 telefoontjes, letterlijk 78 mailtjes en wat chatgesprekken verder is het nog steeds niet opgelost! Ronduit schandalig, zo ga je niet met klanten om!

    C en J 10 april 2020

  • S. Leuring
    Hier geen fiets kopen 0 reacties

    -De bezorg dag wilde ik wijzigen van dinsdag naar de donderdag, dat was geen probleem. Alleen is wel gebeurd. Zonder briefje in de bus of track en trace nr.
    -De fiets moet je zelf in elkaar zetten, zonder gebruiksaanwijzing. Er staat op de site dat 85 % afgemonteerd wordt geleverd. Dit is niet waar. Het stuur, zadel, koplamp, voorband, trappers en het slot moet zelf gemonteerd worden. Er ontbraken ook schroefjes.
    -De klantenservice gebeld hierover. Je staat 40 mint. in de wacht. Je wordt onbeschoft behandeld door de medewerker van de klantenservice. Nul excuses! En afgewimpeld met ; mijn leidinggevende belt u hier terug hierover. Het is nu 2 weken geleden. Tot op heden geen telefoontje gekregen. Tip ; koop hier geen fiets

    S. Leuring 4 maart 2020

  • Hanneke
    Zeer slechte service bij Fietsenplaats.nl 0 reacties

    5 weken geleden een fiets gekocht. Deze werd afgeleverd, maar met een verkeerd onderdeel. Na vele pogingen per mail en telefoon (waarop we niets horen..of een hele late reactie krijgen) hebben we nu nog steeds een onbruikbare fiets voor mijn dochter.
    Waardeloze service! Ik zou hier nooit meer een fiets bestellen.

    Hanneke 28 februari 2020

  • M
    Fietsenplaats 1 reactie

    2 fietsen besteld. Wil mijn man een proefritje maken, allebei de kettingen stuk.

    M 20 januari 2020

  • M. Pieters
    LET OP - ONBETROUWBAAR - ONBEHULPZAAM 1 reactie

    Er wordt op de website dat de fiets voor 85% gemonteerd wordt geleverd, dit is NIET WAAR. Je zult zelf enorm veel moeite moeten doen en tijd moeten besteden om de fiets zelf in elkaar te zetten ZONDER HANDLEIDING. Denk hierbij dat je dus zelf het hele voorwiel, zadel, stuur, voordrager, lampjes, bel er allemaal zelf op moeten zetten en daarnaast helemaal zelf de remmen zelf moet afstellen.

    Hiernaast is bij mijn bestelling de voorrem defect geleverd en heb ik EUR 15.00 moeten betalen om dit te laten repareren. Ik heb gebelden netjes aan de Customer Service gevraagd of zij dit willen vergoeden, hierbij werd er gevraagd om een e-mail te sturen. Dit heb ik gedaan en Ik wacht nu 19 DAGEN en heb nog altijd geen enkele bevestiging hierover ontvangen dat ze het voor mij zullen vergoeden ookal hebben zij zelf een defecte voorrem geleverd.

    OOK heb ik bij mijn bestelling een klein kratje gekocht voor op de voordrager, na 12 DAGEN kreeg ik een reactie dat ze deze niet in voorraad hebben (wordt nergens vermeld op de website) en dat ik een andere uit moet kiezen. Hierop heb ik gereageerd dat ik het wil annuleren en wil laten vergoeden, ook hierop wacht ik nu al 7 DAGEN zonder enige reactie of bevestiging.

    Dit is de slechtste Customer Service die ik in vele jaren ben tegengekomen ik heb dan ook grote spijt dat ik via deze website heb besteld, om jezelf enorm veel stress te besparen adviseer ik je ten zeerste af om via fietsenplaats.nl of via citi-bikes.nl te bestellen, zij zijn hetzelfde bedrijf en compleet onbetrouwbaar en onbehulpzaam.

    M. Pieters 25 november 2019

  • Jeroen Jans
    top 1 reactie

    Alles precies zoals afgesproken geleverd, ook het monteren van andere banden, bidonhouders etc. was geen enkel probleem. Top winkel met een groot assortiment en vriendelijk personeel.

    Jeroen Jans 18 oktober 2019

  • Karl
    Pas op uitschot 0 reacties

    KOOP HIER NIET, DEZE FRAUDE heeft twee fietsen besteld, de volgende dag brachten ze niets mee, maar het geld werd opgenomen. Een week later brachten ze een fiets, allemaal bekrast, de tweede werd niet eens verzonden. Hij arriveerde zonder cheque, zonder garantie, zonder bestelnummer. En ze hebben verschillende sites, enerzijds verkopen ze oude modellen voor de prijs van nieuwe, anderzijds, maar met een te dure prijs, schrijven ze vanaf de derde, waar alle prijzen lager zijn. De ondersteuningsdienst werkt niet, ze hebben gewoon mensen gefokt voor geld

    Karl 4 oktober 2019

  • Manuel
    fietsenplaats review 0 reacties

    Ik heb laatst een fiets voor mijn vrouw op fietsenplaats.nl besteld. Het was een fiets die me nog geen 300 euro heeft gekost en hij zag er op het internet super mooi uit en had ook gewoon 7 versnellingen, dus wij dachten wat wil je nog meer voor dat geld?!

    Daar kwamen we dus achter toen de fiets werd bezorgd. De fiets werd in een doosje bezorgd waarvan we meteen zagen dat hier nooit een complete (kant en klare) fiets in kon zitten. En dat was ook niet het geval, want de helft van de fiets moesten we nog zelf in elkaar zetten. Daarbij zat er zoals ik hier onder ook al heb gelezen geen handleiding of wat dan ook bij, dus je moet alles zelf maar op goed geluk doen. Gelukkig zaten er niet al te veel schroeven en dergelijke bij en was het wel vrij vanzelfsprekend wat waar moest, maar toch vond ik dit even een kleine domper. De handremmen instellen en dergelijke was bovendien best lastig voor ons als fietsenleken, maar eenmaal in elkaar fietst de fiets hartstikke goed en hebben we niets te klagen.

    Op het moment zelf was ik wel even aan het mopperen, maar ik snap nu wel waarom je hier een stuk minder betaald voor zo'n fiets dan wanneer je naar een fietsenwinkel gaat en een fiets koopt die al in elkaar gezet is. Dus voor de mensen die het niet erg vinden om zelf nog een aantal dingetjes te doen voordat de fiets klaar is, dan is dit zeker een aanrader. Als je een fiets wilt die al helemaal af is en die je zelf niet meer in elkaar moet zetten, dan moet je hier niet zijn. Maar dan zul je ook een stuk meer geld moeten betalen, en nu ik weet wat je voor een fiets krijgt voor dit geld is voor mij de keus vrij gemakkelijk. Dan zet ik er zelf wel de handremmen en dergelijke op, ik weet inmiddels ook hoe dat moet dus een tweede keer zal dit alleen maar eenvoudiger zijn.

    Manuel 17 augustus 2019

  • Tevreden klant
    beoordeling fietsenplaats 1 reactie

    Afgelopen week heb ik een fiets bij fietsenplaats.nl besteld. Hij koste me maar 214,- euro wat ik voor een nieuwe fiets bijzonder weinig vind. Mijn vrouw moet ook een nieuwe fiets, maar het leek ons beter om eerst eens één te bestellen om te kijken hoe de kwaliteit is en of het daadwerkelijk wel iets is of dat het een enorme miskoop blijkt te zijn. Voor 17.00 besteld is morgen in huis zoals op de website staat. En zo gezegd, zo gedaan, de volgende dag om half 1 werd de fiets bezorgd in een doos. We moesten hem nog wel gedeeltelijk in elkaar zetten (zonder handleiding, maar deze kon ik op het internet vinden) en binnen een uur kon ik er op fiets. Alles werkt keurig naar behoren en de fiets ziet er veel mooier uit dan wat je zou verwachten voor dit geld.

    We hebben inmiddels dezelfde fiets, maar dan in de vrouwenvariant, voor mijn vrouw besteld en ik hoop dat die maandag op tijd wordt geleverd zodat we lekker kunnen fietsen volgende week gezien de mooie weersvoorspelling. Je krijgt dus een keurige en spik splinternieuwe fiets voor een klein prijsje. Voor dit geld kun je niet eens een tweede hands gazelle of batavus op de kop tikken en dat doe ik vanaf nu af aan ook nooit meer, tweedehands of nieuw dat maakt niet uit. Nu ik weet dat de fietsen hier goedkoop en ook nog eens goed en met versnellingen en al zijn, zal ik ze waarschijnlijk gewoon hier kopen.

    Tevreden klant 17 augustus 2019