Energie

Essent

16 reviews
25% positief
Positief
19% neutraal
Neutraal
56% negatief
Negatief
Ontevreden over Essent?

Probeer eens de beste keuze Budget Energie.

Energieleveranciers prijzen vergelijken.


Reviews ( 16 )

  • Wouter
    Voor mij geen Essent meer in de toekomst 0 reacties

    Niet mijn club dat Essent. Ik vind dat ik erg onterecht ben behandeld. Ik kreeg een bericht dat mijn contract afliep. Het verlengingsvoorstel vergeleken op een vergelijkingssite en daar bleek het niet scherp. Toen maar overgestapt naar Budget Energie. De nieuwe leverancier heeft de einddatum niet afgewacht bleek achteraf maar stopte de overeenkomst 20 dagen te vroeg. Essent toonde zich een slecht verliezer door 100,- boete in rekening te brengen. Contact met de klantenservice heb ik ervaren als zeer star. Ik moest maar een vergoeding gaan regelen bij de nieuwe leverancier, maar Essent stond erop dat ik ze 100,- betaalde. Ik begrijp dat niet. Waar is de redelijkheid en billijkheid? Een kind zal begrijpen dat dit per ongeluk heel iets te vroeg gebeurd is. En ja ook al mag je bij vertrek tussen 0 en 18 maanden te vroeg deze boete heffen. Je hoeft dat toch niet te doen als je enigszins fair naar de situatie kijkt?
    Voor mij geen Essent meer in de toekomst. Ik hoefde niet voor een dubbeltje op de eerste rang, maar wil wel graag fair behandeld worden. Het moderne ge-je en ge-jij in de communicatie helpt dan ook niet.

    Wouter 19 september 2020

  • natalie
    Totaal niet klantvriendelijk 0 reacties

    Deze maand een rekening gekregen van 126€ voor 4 dagen electriciteit verbruik?? Wegens verhuis, als ik hier dan voor naar jullie klantendienst bel word er mij vriendelijk gevraagd naar alle gegevens en word er door iemand van jullie medewerkers gezegd dat een verbruik van 500kw indd veel is om op 4 dagen te gebruiken maar na 5 min en alle gegevens te hebben gecontroleerd word er mij ook gwn op een onbeleefde manier gezegd dat jullie gegevens kloppen en dat ik dit ook gwn zal MOETEN betalen! Deze manier van klantenservice is not done..
    Ik ben jong maar niet dom ik weet ook wel dat dit verbruik niet kan.
    Waarop ik dan een klacht heb ingediend bij fluvius, dit was een jongeman die mij heel goed te woord heeft gestaan alle credit voor de klantendienst van fluvius dus. Met als gevolg dat ik van jullie een correctie rekening krijg van 0,82€ dit lijkt me toch een serieus verschil en klopt beter met het verbruik dat ik in die 4 dagen heb verbruikt, ik zou jullie contact medewerkers een betere cursus geven naar klantvriendelijkheid, ik werk zelf ook in een callcenter en moest ik de mensen zo benaderen zou ik al lang op het matje zijn geroepen.. dus doe iets aan jullie klantvriendelijkheid en nee ik zou jullie zeker niet aanraden
    Jammer om zo een slechte ervaring te hebben met jullie diensten en ik wil zeker niet alle medewerkers over de zelfde lijn trekken maar dit kan niet

    natalie 12 september 2020

  • leo
    ik ben hier weg slecht bedrijf 0 reacties

    Dit is een maatschappij die je wil afsluiten voor 110,87? Omdat je bedrijf kapot is door de maatregelen corona?
    19e worden we afgesloten. Een mede ondernemer heeft de 110,87 betaald. Sluit ons af en Essent krijgt zoveel top advocaten op hun dak en daar gaat een schadeclaim uitkomen die zijn weerga niet kent.
    Die mensen van de afdeling incasso moeten zich na laten kijken!!!
    110,87 en je maakt een bedrijf aan huis helemaal onmogelijk om ook Maar iets te kunnen!!! Altijd netjes betaald.
    Krijg je te horen, ja mevrouw maar veel kleine ondernemers betalen niet. Essent is bang dat ze helemaal niets meer krijgen bij fallissementen.
    Uhm we zijn niet failliet alleen we kunnen niet meer verder. Buffer is op en na 1 sept pas open is te lang.
    Bovendien is partner ongeneeslijk ziek en afhankelijk van elektra... bot koud en kill werd er gezegd.. ja daar kunnen wij niks aan doen. Dan zal u een brief van u huisarts moeten vragen. Wat blijkt? Huisarts is zelfs strafbaar als hij dit doet. Maar jullie mochten contact opnemen met de huisarts. Dus ik toestemmingsformulier opgesteld....kreeg e horen
    . Doet u geen moeite, daar beginnen wij niet aan.
    Het is nu de 13e. Geld is vanmorgen overgemaakt. En smoesjes s duurt 3 werkdagen is bullshit. Dat is lang niet meer. Trouwens abn naar abn is echt direct bij jullie. Zit 5 seconde tussen.
    Als jullie ondanks het gehad is toch afsluiten dan brengen jullie de gezondheid verder in gevaar. En dan slepen we Essent voor de rechter, schadeclaims en alle media die bestaat.
    Jullie zijn knetter!!!
    Liepen we nou 3, 4 of 5 maand achter zou ik zeggen...ja oké ik snap het... Maar 110,87!!!!
    Als contract bij jullie voorbij is, ga ik mooi naar een ander!!!

    leo 11 september 2020

  • Janpeer
    overstappen naar BudgetEnergie allemaal 0 reacties

    Slechtste klantenservice ooit! Als jullie niet reageren op mijn berichten, ga ik wel een review typen. Wij zijn ongevraagd overgesloten naar Essent toe. Ze zouden mij het contract toesturen wat ze nooit hebben gestuurd omdat dat contract niet bestaat. Lange wachtrijen aan de telefoon en niemand die terug belt. Jullie hanteren gekke en hoge bedragen vergeleken met de concurrent BudgetEnergie die wel een goeie service heeft. Graag de oversluiting ongedaan maken! 🤬 overstappen naar BudgetEnergie allemaal. Die hebben wel een goede klanten service en ze zijn eerlijk. Scherpe prijzen etc.

    Janpeer 24 augustus 2020

  • Jeroen
    ontevreden klant 0 reacties

    SLECHTE SERVICE!
    Onze slimme meter die we net een jaar hadden bleek stuk. Hier zelf achter gekomen en met liander opgelost. Nu hebben we van 4 maanden geen standen en onze nieuwe meter begint weer bij 0. Essent gaat de standen dus schatten. Netjes opgebeld wat de ingeschatte standen zijn, om te horen of dit realistisch is. Willen ze dus geen inschatting maken maar pas bij de eindafrekening... de telefoniste waar ik overigens 40 minuten bij aan de lijn gezeten heb gaf aan dat ze dit gaan doen naar aanleiding van ons ingeschatte jaar verbruik... helaas worden wij ieder jaar veel te hoog ingeschat. Dit krijg je dus bij je jaarafrekening pas te horen maar ja dan hebben ze het al afgetrokken van het geld wat je terug zou krijgen. Ga dan nog maar eens je gelijk halen. Heel jammer dat Essent hier niet op tijd over communiceert en met de klant in gesprek gaat over de missende standen en er samen probeert uit te komen. Als je dan vraagt waar je een klacht in kan dienen zegt de vrouw doodleuk bij mij... dus ik moet een klacht indienen over jouw klantenservice en de afhandeling van jou bij jou??? 🤔 geen manager die aan de lijn wil komen... groetjes een ontevreden klant

    Jeroen 22 augustus 2020

  • Cor
    grote dievenbende 0 reacties

    Ik kijk naar uit dat ik mijn net afgesloten contract bij jullie weer ga beëindigen.
    Jullie bellen mij om over te stappen tegen betere tarieven.
    Ik zat zakelijk en heb het daar ook over gehad met jullie telefonist hij zeg stap over naar ons en we maken er particulier van ,ik zeg prima want zakelijk heeft voor mij toch geen toegevoegde waarde.
    De telefonist zei tegen mij dat de boete max 250 euro is en jullie dat vergoeden ,maar zakelijke boetes zijn hoger dus dat werd 600 euro.
    Nu krijg ik van jullie maar 250 vergoeding dus het kost mij nu geld.
    Ik ben zwaar misleid door jullie telefonist hij wist van die boetes af als je een zakelijk contract opzegd maar heeft mij dat niet verteld.
    Al 3 x naar jullie gebeld voor hulp van het kastje naar de muur gestuurd.
    Nu vraag ik om de geluidsopnamens en die zouden jullie gaan beluisteren en mij terug bellen.
    Nooit terug gebeld natuurlijk.
    Ik wist zelf niks van die zakelijke hogere boetes af dus ben misleid want jullie horen mij dat te vertellen.
    Ik heb iemand in arm genomen die mij kan helpen hiermee omdat jullie het zelf niet doen en zal de klachten ook zeker niet voor me houden.
    1 grote dievenbende

    Cor 16 augustus 2020

  • Kevin
    PRUTSERS 0 reacties

    Mensen, blijf aub weg bij essent!!!! Wij krijgen onze jaarlijkse verbruikfactuur van Essent: ongeveer 322 euro, meteen gevolgd door een creditnota van ongeveer hetzelfde bedrag. Later volgt terug een factuur van ongeveer 322 euro. Na wat info gevraagd te hebben, krijg ik nu een creditnota van ongeveer 644 euro en een factuur van ongeveer 1200!!! Euro. Beste essent, wat moeten wij nu betalen???? O ja, ik heb dan maar snel mijn domiciliëring opgezegd, maar krijg nu wel aanmaningen om te betalen.... Beste essent, wat moet ik betalen????? BLIJF AUB WEG BIJ ESSENT, PRUTSERS!!!!!

    Kevin 10 augustus 2020

  • Linda
    Erg asociaal 0 reacties

    Er werd ons verteld dat alles veel goedkoper zou worden bij de Essent als we direct over zouden stappen. Prima, doen we dat een keer.. Essent's advies was om het termijnbedrag drastisch te verlagen omdat dit veel te hoog zou zijn. Leuk nieuws zou je denken!

    Vervolgens krijg je eind van het jaar een eindafrekening van 600 euro van Essent en het advies om het termijnbedrag 7x zo hoog te maken.

    Aan de telefoon geeft Essent alleen een excuus en voor hun is het daarmee afgedaan...

    Wat Essent aan de telefoon overigens wel adviseerden is om een verbruiksmeter bij ze aan te schaffen. Erg asociaal als je het mij vraagt!

    Linda 15 juli 2020

  • De vries
    Stalking 0 reacties

    Essent vind het nodig je 1 x in de maand te bellen of je weer klant bij ze wilt worden.. ik zie dit als stalking! erg irritant. stop hier mee

    De vries 27 juni 2020

  • Gerko
    Essent en groene stroom 0 reacties

    Energie maatschappijen, welke dan ook, ze gaan allemaal steeds meer over naar groene energie en dan gaan mensen toch vaak over stappen.
    En hoewel Essent ook wel meer naar de groene stroom toe gaat, valt dit minder op dan bij maatschappijen waar de groene stroom of iets wat hier op lijkt ook in de naam verwerkt zit.

    Gerko 19 juni 2020

  • Fred Steen
    Essent duurder dan andere energieleveranciers 0 reacties

    Je kan alles zeggen maar Essent is een stuk duurder dan andere energieleveranciers, is vrijwel altijd zo met grote namen, die willen toch het uiterste uit de kan halen omdat ze de mensen toch al hebben. Niks mis mee maar ga eens naar een vergelijkingssite en vul je adres in, meer hoef je niet te doen. Scheelt mij 200+ euro op jaarbasis door over te stappen naar een andere aanbieder.

    Fred Steen 17 november 2019

  • Hugo
    Essent beste energie leverancier 0 reacties

    Je kunt hoog springen en je kunt laag springen, maar wanneer puntje bij paaltje komt, dan is Essent toch iedere keer weer opnieuw de beste energie leverancier van heel Nederland en daar kun je verder niets van zeggen.
    Ik ben zelf ook al zo lang ik me kan herinneren klant bij Essent, heb geloof ik nooit ergens anders gezeten.
    En ik heb ook nooit reden gehad om niet tevreden te zijn over deze leverancier, alles gaat altijd zoals het moet en er is nog nooit iets fout gegaan.
    Dus die titel verdienen ze met recht als je het mij vraagt.

    Hugo 1 november 2019

  • Dirk
    Essent zakelijk goede deal voor bedrijven 0 reacties

    Essent is een van de energie leveranciers die ook energie aanbieden voor bedrijven en wat dus zakelijk gebruikt wordt.
    Afhankelijk van je bedrijf heb je behoefte aan bepaalde vormen van energie en mijn ervaring met Essent is dat zij hier heel goed naar kijken wat je nodig hebt en vervolgens met een goede deal komen.
    Het is in dit geval dan altijd een stuk voordeliger uit dan wanneer je het op een andere manier aan zou pakken en ook eenmaal aangesloten bij ons bedrijf hebben we tot op heden nooit klachten gehad over de energie van Essent.
    Dus wat dat betreft verdient Essent namens mijn bedrijf een dikke pluim.

    Dirk 18 augustus 2019

  • Gerard
    Slechte naam 0 reacties

    Ik dacht altijd dat Essent zo'n goed bedrijf was, maar ik vind nu dat ze dit niet verdienen.
    Als je het mij zou vragen dan zou ik echt zeggen dat Essent een slechte naam heeft gekregen en dat ze dit echt aan zichzelf te danken hebben.
    Ik ben hier als ontevreden klant ook zeker niet blij mee en ik vraag me oprecht af hoeveel andere mensen er net zo ontevreden zijn als ik, want Essent moet hier zeker mee aan de slag.
    Ze bieden wel allemaal leuke acties aan bij bepaalde dingen of bedrijven, maar zodra deze actie is afgelopen ben je dubbel zo veel geld kwijt en kost het je uiteindelijk alsnog meer.
    Maar dat vertellen ze je van te voren natuurlijk niet.

    Gerard 25 juli 2019

  • Uil
    Essent goedkoopste optie 0 reacties

    Na vergelijken van alle aanbieders komt Essent bij ons als goedkoopste naar voren bij een 4 mans huishouden. Simpel overgestapt vorige maand en alles blijft gewoon functioneren zonder enig probleem. Zeker de moeite waard om eens een vergelijken te raadplegen, kan ook via reviews.nl! Scheelt mij ongeveer 150 euro op jaarbasis, en hoef er zelf helemaal niets voor te doen.

    Uil 1 juni 2019

  • Pascal Sweeli
    Essent goed en 200 euro korting Mediamarkt 1 reactie

    Geweldige service en een goede energie aanbieder. Ik was aan het shoppen in de mediamarkt naar een nieuwe laptop toen ik plots werd aangesproken door een medewerker, die hielp me goed en zei daarna dat ik eigenlijk nog even langs een Essent mannetje moest lopen die daar toevallig in de winkel stond. Ik moest mijn postcode geven en vanuit daar konden ze precies zien hoelang mijn contract nog doorliep bij een andere aanbieder, zal de naam niet zeggen. Het kwam er op neer dat ik maandelijks goedkoper uit zou zijn en ik kreeg 200 euro korting bij de mediamarkt als ik zou overstappen, natuurlijk gedaan, de laptop was toen nog maar de halve prijs.
    Tot op heden zeer blij met Essent maar moet zeggen als ik ooit weer zoveel geld kan krijgen voor een overstap dan doe ik het weer. :)

    Pascal Sweeli 24 mei 2019